گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۴۰ :: ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
ضرورت استفاده از ظرفیت های ملی برای رونق صنعت لرستان

هادی هاشمی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث ۳۶ سد در استان از دیرباز تاکنون برای لرستان مقرر شده اما در عمل اتفاق چندان بزرگی رخ نداده و سد معشوره به عنوان بزرگترین سد استان، تاکنون به دلیل برخی کارشکنی ها احداث نشده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هاشمی اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب از لرستان خارج ولی مردم استان سهم قابل توجهی از برداشت آب ندارند و اراضی آنها همچنان سنتی و دیم کشت می شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دوازدهم با تاکید بر اهمیت طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در کنار ضرورت احداث شد تصریح کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر جلوگیری از خسارت سیل، سفره های آب زیرزمینی را احیا و خطر فرونشست و فرسایش خاک را نیز کاهش می دهد.

ضرورت استفاده از ظرفیت های ملی برای رونق صنعت لرستان

هاشمی نیا افزود: حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی از مجموع سه هزار واحد مستقر در استان با درصدهای مختلف فعال هستند که حل مشکلات این واحدها نیازمند مداخلات ملی و استفاده از ظرفیت های کشوری است.

وی بیان کرد: هم اکنون تنها یک هلدینگ بزرگ صنعتی (شرکت های مادر) در لرستان سرمایه گذاری کرده است در حالیکه باید ورود مجموعه های بزرگ سرمایه گذاری به استان تسهیل شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: یکی از راه های رونق کار و رفع موانع اشتغال در لرستان، اصلاح قوانین درست و پا گیر، اصلاح قوانین مالیاتی و تامین زمین است که باید تلاش کرد گام های بلندی در این مسیر برداشته شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتقال سپرده های مردم استان به تهران توسط بانک های خصوصی یادآور شد: لرستان تمامی زمینه های لازم برای صنعت گردشگری را دارد اما زیرساخت های این بخش در حد و انتظار استان نیست و باید برای این مهم با جدیت اقدام کرد.

لرستان سهم قابل توجهی از میلیاردها مترمکعب روان آب ندارد

عدم تعادل در جذب نیروی انسانی حوزه آموزش

هاشمی نیا افزود: طی سال های گذشته در حوزه آموزشی تعادل و توازن بین منابع و جذب نیروی انسانی استان برقرار نشده و هم اکنون در حالیکه میانگین تعداد دانش آموزان ۱۵ نفر است این شاخص در مدارس خرم آباد به ۳۸ تا ۴۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بروجرد به عنوان تنها شهر لرستان وضعیت قابل قبولی در این خصوص دارد ادامه داد: این اتفاق به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و درست در سال های گذشته رخ داده است که امکانات و تجهیزات مورد نیاز را پیش بینی نکرده اند و هم اکنون کمبود نیرو و مدرسه داریم و مدارس کانکسی نیز همچنان وجود دارند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانش آموختگان دانشگاهی در لرستان مانند بسیاری از مناطق کشور به فراخور تحصیلات خود شاغل نیستند و زمینه اشتغال بخش بالایی در مشاغل فنی برای ۱۴۰۴ فراهم نشده است که پیشنهاد می شود کارگاه های آموزش مهارت در کنار تحصیل، فعال شود.

ضرورت ساماندهی عناوین مختلف شغلی

هاشمی نیا همچنین با تاکید بر ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ادامه داد: عناوین مختلفی مانند حجمی، قراردادی، کارمعین و پیمانی وجود دارد که این کارکنان باید در سریع ترین زمان ساماندهی شوند.

وی با اشاره به حضور پررنگ زنان در عرصه های انتخاباتی افزود: رشد سیاسی، زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی است بنابراین تلاش می کنیم جذب نیرو به فراخور جنسیتی انجام و از بانوان در پست های مدیریتی استفاده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید