گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۱۵ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ضرورت ضمانت اجرای تصمیمات!

سفر مقامات دولتی و نمایندگان به شهرها و مناطق مختلف و کمتر توسعه یافته استان لرستان، همیشه در دولت‌های مختلف وجود داشته است.

شهرام شرفی- هدف از این گونه سفرها هم همواره، بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم فلان منطقه اعلام شده است.

وقتی در هر دولتی و در هر دوره‌ای، سفر مقامات دولتی و نمایندگان به یک منطقه یا بخش یا شهر استان آن هم با هدف بررسی مشکلات آنجا صورت میگیرد یک نتیجه گیری ساده به دست می آید:

«اینکه سفرهای قبلی در دوره‌های مختلف، منتج به رفع کامل مشکلات مردم آن منطقه نشده است!».

زیرا اگر سفرهای قبلی در دوره‌های مختلف منجر به رفع کامل مشکلات مردم فلان منطقه یا بخش میشد سفرهای جدیدی با هدف بررسی مشکلات مردم صورت نمیگرفت.

با توضیحات داده شده، یک موضوع مهم است:

«ضمانت اجرایی مصوبات سفرها برای رفع مشکلات مردم».

اگر این ضمانت اجرایی وجود نداشته باشد این‌گونه سفرها با هدف بررسی مشکلات مردم فلان منطقه، بخش یا شهر، مدام در دوره‌های بعدی نیز همچون دوره‌های قبلی، تکرار و بازتکرار میشوند و بالاخره معلوم نیست در کدام دوره و در کدام مقطع زمانی و آن هم یک بار برای همیشه، بالاخره مشکلات مردم آن منطقه، بخش یا شهر رفع شوند؟

تعدد و تکرار و بازتکرار سفرها، جنبه روبنایی قضیه است و جنبه زیربنایی، آنجاست که تلاش شود سفر، مصوبات اجرایی دارای ضمانت اجرایی داشته باشد تا مشکلات مربوطه، دوباره به مدیر، مسئول، نماینده و دولت بعدی، منتقل نشوند و چنانچه گفته شد اینگونه نشود که سفر مقامات دولتی و نمایندگان، در هر دوره‌ای آن هم با هدف بررسی مشکلات مردم فلان منطقه، هر دفعه در همان منطقه، بخش یا شهر تکرار شود و این تکرار شدنها، خودش به موضوع اصلی تبدیل شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید