گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی ۲۱ مهر بمدت یکماه  اجرا می شود

مدیر کل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: آمار گیری از ویژگی های مسکن روستایی است که این طرح هم زمان با سراسر کشور به مدت یکماه از تاریخ ۲۱مهر آغاز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مسعود رضایی با اعلام اینکه این طرح قبلا در سال های ۸۲، ۸۷و۹۲ اجراگردیده ، عنوان نمود: این طرح دربازه زمانی پنج ساله اجرا میگردد و از ۲۱مهرماه سال جاری و برای چهارمین دوره این طرح به اجرا درخواهد آمد.

مهندس رضایی هدف از اجرای این طرح را مواردی مانند نما، منظر، سیما و مشخصات فنی ساختمان ها و عملکرد آن ها در برابر حوادث و بلایای طبیعی عنوان نمود که با هدف بررسی وضعیت مسکن روستایی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح روستا هایی به عنوان نمونه انتخاب می شوند و در جامعه آماری روستا های بالای ۲۰خانوار مد نظر است که در سطح استان تعداد ۳۱۰روستا و ۵۹۷۴ واحد روستایی مورد ارزیابی قرار گرفته اند که ۱۱شهرستان شامل این طرح هستند.

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان اظهار داشت : بمنظوراجرای این طرح تعداد ۵۰نفر به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت که نتایج حاصل از این آمار گیری ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد که این نتایج در برنامه ریزی های آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

رضایی گفت: در این طرح روستا ها باید به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گیرند که ضمن مشخص نمودن آمار مسکن روستایی نامقاوم درسطح استان، برنامه ریزی مناسب جهت مقاوم سازی واحدهای آسیب پذیر صورت خواهد گرفت.

رضایی عنوان کرد: روستاها به دلیل نقش بسیار مهمی که از نظر اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم دارند نگاه مسئولین بر این بوده است تا به وضعیت اقتصادی و کالبدی روستاییان توجه بیشتری شود.از این رو لرستان در بحث مقاوم سازی روستا ها توانسته است ۳۱درصد پیشرفت داشته باشد.

وی با اشاره به مولفه های اجرای طرح هادی گفت: در سطح کشور ۳۴درصد طرح هادی در روستا ها انجام شده است که این طرح مشمول روستا های بالای ۲۰خانوار است که این طرح مستلزم همکاری مردم و تامین اعتبار بیشتری است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در پایان بیان کرد: امروزه در بحث مقاوم سازی روستا ها دولت بستر مناسب را فراهم کرده است و بانک ها هم با در اختیار گذاشتن تسهیلات ۲۵میلیون تومانی توانسته اند به روستاییان کمک کنند و عمدتا بانک ها در زمینه هماهنگی و نحوه اخذ تضمین همکاری خود را اعلام نموده‌اند و مردم نیز می بایست با استقبال از شرایط موجودنسبت به مقاوم سازی واحدمسکونی خود اقدام نمایند.‌

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید