گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۱ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
نشست صمیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با سمن های زیست محیطی خرم آباد

سمن های زیست محیطی شهرستان خرم آباد در نشستی صمیمی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل زیست محیطی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نشست سمن های زیست محیطی شهرستان خرم آباد در عصر روز چهار شنبه مورخ ۹۷/۸/۳۰ در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست لرستان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست ، معاونت امور عمرانی استانداری و سمن های محیط زیستی شهرستان خرم آباد برگزار گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این نشست ضمن قدردانی از حضور گسترده و حداکثری سازمان های مردم نهاد محیط زیستی، شور و اشتیاق انجمن های محیط زیستی و اعلام همکاری و تعامل سازمانهای مردم نهاد با مجموعه های دولتی برای حل مسائل زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست را دلگرم کننده دانست و گفت: فعالان محیط زیست لرستان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارتقا سطح فرهنگ در جامعه برای حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به فعالیتهای مثمر ثمر سمن های زیست محیطی در سطح استان، فعالیت سمن ها را باعث بالندگی و شکوفایی محیط زیست در سطح استان دانست وگفت: اداره کل محیط زیست لرستان با ایجاد جوی آرام و فضایی مناسب با همکاری تشکلهای محیط زیستی جهت رسیدن به اهداف سازمان محیط زیست گام برمی دارد.

ایشان با بیان اینکه ۹۹درصد تشکل های زیست محیطی لرستان بدون حاشیه و با علاقه خود در این حوزه فعالیت می کنند و در سطح کشور پیشرو هستند افزود: محیط زیست لرستان با چالش هایی روبرو است که نیاز است جدای از مسایل حاشیه ای برای برطرف کردن مشکلات و چالش ها همکاری و تعامل بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست لرستان فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین مساله در حفاظت محیط زیست عنوان نمودو اظهارداشت فعالین زیست محیطی با تمام توان خود جهت ارتقاءفرهنگ زیست محیطی کوشا باشند.

مدیرکل محیط زیست لرستان ضمن بحث و تبادل نظر وشنیدن نقطه نظرات ودغدغه های زیست محیطی سازمانهای مردم نهاد شهرستان خرم آباد گفت : تمام توان خود را در جهت رفع این دغدغه ها به کار خواهیم بست و در این راه محتاج همکاری و همراهی تمام دوستداران واقعی محیط زیست هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دراین نشست گفت: در ۴۰سال عمر انقلاب اسلامی همواره مردم کیلومتر ها از مسئولین جلوتر بوده اند، برخی ها حدود وظایف خود را نمی دانند در صورتی که مسئولیت مشخص شود کارها به سرانجام می رسند، باید اختلاف ها را کنار گذاشته و به فکر آبادانی استان باشیم.

دکتر مرادپور با ابراز خوشحالی از حضور مردم در تمام عرصه ها خصوصا عرصه های حفاظت از محیط زیست اظهار داشت دغدغه های زیست محیطی مختص به یک قشر خاص نیست و تمام اقشار جامعه به نوعی با محیط زیست انس و پیوند دارند.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: امسال کمتر از ۵۰۰ هکتار آتش سوزی در جنگل های استان رخ داد این در حالی است که پارسال یکهزارو ۷۰۰هکتار جنگل در آتش سوخت و یکی ار عوامل کاهش این آتش سوزیها برنامه ریزیها و اقداماتی بود که در اینخصوص انجام شد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه عوامل زیادی برا ی تخریب محیط زیست وجود دارد که باید برای کاهش آن ها تلاش کنیم اظهار داشت: باید باهم و در کنار هم برای حفاظت از محیط زیست تلاش کرده و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم.

ایشان ضمن پاسخ به برخی مطالبات و تقاضای های انجمنهای زیست محیطی گفت: ما تاکید کردیم که همه پروژه های عمرانی و صنعتی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند و محیط زیست نیز در این زمینه سخت گیری و حساسیت ویژه های دارد.

لازم به ذکر است در این نشست صمیمی که با حضور گسترده و پر شور انجمن های زیست محیطی شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن بحث و تبادل نظر فعالین محیط زیست دغدغه ها و سوالات خود را مطرح و مدیرکل حفاظت محیط زیست پاسخگوی مطالبات و دغدغه های آنها بودند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید