رئیس هیات انجمن های ورزشی لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۰۷ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
هیات انجمن های ورزشی در همه شهرستان ها فعال است/ ضرورت ثبات در مدیریت ارشد ورزش استان

هیات انجمن های ورزشی استان لرستان پس از انتخابات این هیات در مهرماه سال 94 فصل جدیدی از فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فعال شدن هیات انجمن های ورزشی در همه شهرستان های استان، توسعه فضاهای زیرساختی، افزایش ورزشکاران سازمان یافته، برگزاری منظم دوره های آموزشی و مسابقات ورزشی، توجه و تقویت ظرفیت ورزش بانوان و …بخشی از مهمترین رویدادهائی است که در سه سال اخیر در این هیات ورزشی با تلاش و پیگیری ریاست هیات استان، مدیریت ارشد ورزش استان از جمله مدیرکل و معاونین محترم این مجموعه ، همکاری همه جانبه روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، روسای هیات شهرستان ها وهمچنین روسای کمیته های رشته های ۱۹گانه هیات انجمن های ورزشی استان، صورت گرفته است.

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان لرستان در خصوص فعالیت های این هیات در سه سال اخیر به خبرنگار ما گفت: پس از برگزاری انتخابات هیات انجمن های ورزشی استان در مورخه ۹۴/۷/۷ تا امروز که سه سال از فعالیت این هیات در استان می گذرد ، چشم انداز و برنامه اصلی این هیات توسعه شاخص های کمی و کیفی در حوزه های نیروی انسانی، آموزش، فضاها و تجهیزات ورزشی و … بوده است.

افزایش ۹ برابری ورزشکاران سازمان یافته

« مهدی سلاطی» افزود: سال ۹۴ تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیات ۷۸ نفر بوده است که این تعداد تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این روند در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز از رشد مطلوبی برخوردار بوده و خوشبختانه در شهریور ماه امسال از ۶۵۰ نفر هم افزایش یافته و قطعا تا پایان سال نیز از روند روبه رشدتری برخوردار خواهد بود.

فعال شدن هیات انجمن های ورزشی در همه شهرستان های استان

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت فعالیت هیات انجمن های ورزشی درشهرستان ها طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۴ فقط ۳ هیات شهرستانی فعال داشتیم اما اکنون فعالیت هیات انجمن های ورزشی در ۱۳ شهرستان و بخش استان کاملا مشهود است.
سلاطی اضافه کرد: هم اکنون هیات انجمن های ورزشی در شهرستان های خرم آباد، بروجرد ، درود، ازنا، الیگودرز، نورآباد، الشتر، کوهدشت، پلدختر ، رومشگان، بیران شهر ، زاغه و دوره چگنی فعال هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ رشته ورزشی هیات انجمن های ورزشی شامل راگبی، ساواته، کیک بوکسینگ واکو، دارت، سپک تاکرا، پارکور، طناب کشی، فوتبال روی میز، ورزشهای الکترونیکی، کریکت ، بیس بال و سافت بال، ورزش های هوایی، جت اسکی و جت بوت، اسکی روی آب ، موج سواری ، اسپوکس و اواسپرت ، فلوربال و جهت یابی در همه شهرستان ها و بخش های استان فعال هستند.

توسعه زیرساخت ها و فضاهای ورزشی

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه فضاهای مطلوب یکی از رویکردهای این هیات می باشد، گفت: این هیات اولین هیات ورزشی استان است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان ، دفتر هیات انجمن های ورزشی را در ورزشگاه تختی خرم آباد ایجاد نموده است.

ایجاد خانه دارت در سال گذشته

سلاطی اظهار کرد: همچنین در بهمن ماه سال گذشته خانه دارت شهید نادمی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و خیرین در ورزشگاه تختی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت و خوشبختانه امروز شاهد فعالیت قابل قبول فعالان این رشته ورزشی در استان هستیم.

افتتاح خانه فوتبال روی میز و ورزشهای هوائی در آبان ماه

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری نیز خانه فوتبال روی میز استان نیز در ورزشگاه تختی خرم آباد ، افتتاح می شود.

سلاطی تصریح کرد: خانه ورزش های هوایی استان نیز در مجموعه ورزشی تختی خرم آباد در دست ساخت است که در این زمینه نیز همکاری های اداره کل ورزش و جوانان استان بسیار مناسب و مطلوب است.

وی ادامه داد: در زمینه ورزش های هوایی نیز که یک ورزش مفرح و محبوب است نیز بیش از ۱۰ سایت ورزشی در سطح استان تسطیح شده و اقدامات لازم برای ثبت و دریافت مجوز آنها صورت گرفته که همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این زمینه ، قابل تقدیر است.

افتتاح خانه دارت بیران شهر در هفته تربیت بدنی

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان لرستان با اشاره به افتتاح و راه اندازی خانه دارت بیران شهر نیز گفت: خانه دارت این شهرستان در هفته تربیت بدنی افتتاح می گردد.

سلاطی افزود: همچنین در هفته تربیت بدنی نیز با توجه به اعلام نیاز شهرستان ها ، تجهیزات مورد نیاز رشته های ورزشی از قبیل توپ راگبی، طناب طناب کشی، توپ سپک تاکرا، میزفوتبال روی میز و …در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

توجه ویژه به برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان با بیان اینکه در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی و دوره های آموزشی نیز اقدامات بسیار در سه سال اخیر صورت گرفته است ،گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی استان در رشته های دارت، سپک تاکرا، طناب کشی، فوتبال رومیز، ورزشهای هوایی، راگبی، پارکور، بازی های الکترونیک و ساواته برای اولین بار در استان_اعزام تیم های سپک تاکرا، راگبی، دارت، فوتبال رومیز، طناب کشی، فوتوالی، ورزش های هوایی، جهت یابی، کریکت، دراگون بوت، ساواته، بازیهای الکترونیک، کیک بوکسینگ واکو و پارکور به مسابقات کشوری و میزبانی مسابقات قهرمانی کشور راگبی، دارت و سپک تاکرا در استان _ برگزاری همایش و دوره های آموزشی مربیگری و داوری در رشته های ساواته، پارکور، راگبی، سپک تاکرا، دارت و طناب کشی بخشی از فعالیت های هیات در این زمینه بوده است.

سلاطی افزود: اولین دوره مربیگری بانوان رشته سپک تاکرا اردیبهشت امسال در شهرستان خرم آباد با حضور خانم جعفری سرمربی مربی تیم ملی برگزار شد و در رشته راگبی نیز اولین دوره مربیگری آقایان تیرماه امسال با مدرسی آقای حسنعلی مربی تیم ملی راگبی در خرم آباد برگزار گردید.

وی ادامه داد: برگزاری دوره مربیگری راگبی بانوان و طناب کشی آقایان و بانوان و همچنین مربیگری فوتبال روی میز هم در برنامه سال جاری قرار دارند.

سلاطی خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله جلسه انس با قرآن و مراسم افطاری در محوطه قلعه فلک الافلاک، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از مسئولین هیات استان در سالروز رادیو، روز میراث فرهنگی و … نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط هیات انجمن های ورزشی استان است.

کسب عناوین قهرمانی کشوری

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه مسابقات قهرمانی کشور در سال های اخیر در رشته راگبی ۷ نفره آقایان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی کشور در سال ۹۵ شدیم و در رشته سپک تاکرا بانوان نیز در سال ۹۵ مقام قهرمانی کشور و در سال ۹۶ مقام سوم کشور را کسب کنیم و خوشبختانه چند نفر از بازیکنان تیم سپک تاکرا بانوان استان عضو تیم ملی بانوان کشور هستند.

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان اظهار کرد: در رشته های انفرادی نیز عناوین قهرمانی دارت، کیک بوکسینگ و ساواته را کسب کرده ایم و بازیکنانی همچون حمزه مرادیان قهرمان جهان و کاپیتان تیم ملی ساواته را داریم.

سلاطی خاطر نشان کرد: در زمینه دعوت به تیم ملی نیز در رشته های کریکت، دارت، سپک تاکرا، ساواته ، راگبی، کیک بوکسینگ واکو و …تحویل تیم ملی داده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توجه ویژه هیات انجمن های ورزشی استان برای توسعه و شکوفایی ظرفیت های ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۳ رشته فلوربال، دارت و اواسپرت مسئول کمیته های استان بانوان هستند و تلاش می شود تا زمینه لازم برای آموزش و توسعه ورزش بانوان فراهم گردد.

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از حمایت ها و همراهی های اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: ثبات مدیریت در سطح عالی ورزش استان می تواند عامل موثری برای پیشبرد اهداف و برنامه های ورزش استان باشد زیرا هر موفقیتی در سایه برنامه ریزی و ثبات ، حاصل می گردد و خوشبختانه در هیات انجمن های ورزشی استان این تعامل در سطح عالی استان، سطوح شهرستانی و کمیته های ورزشی وجود دارد و تلاش بی دریغ، همدلی و همبستگی مسئولین هیات استان از جمله روسای هیات شهرستانها و روسای کمیته های استان و کادر زیر مجموعه باعث موفقیت روز افزون این هیات بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید