گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۴۶ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
پیکر هنرمند پیشکسوت لرستانی تشییع شد/  زنده یاد مرتضی مختاری یک هنرمند معلم و مولف بود

پیکر زنده یاد مرتضی مختاری ، هنرمند پیشکسوت عرصه ی سینمای لرستان ، صبح امروز با حضور گسترده ی هنرمندان و علاقه مندان به هنر سینما ، در محوطه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مرتضی مختاری” هنرمند اهل خرم‌آباد در سن ٦٧ سالگی درگذشت.

مختاری سال ١٣٣٠ در خرم‌آباد متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی ادامه داد و پس از آن به تدریس در آموزش و پرورش پرداخت.

مختاری فعالیت خود را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و پس از آن در زمینه فیلنامه نویسی نیز به فعالیت پرداخت.وی در کنار “ناصر غلامرضایی” از بانیان دفتر سینمای آزاد خرم‌آباد بودند .

از جمله آثار این هنرمند فیلمساز لرستانی می توان به فیلمنامه ی آثاری همچون خون بس ، نامزدی و عروس رومشگان و همچنین دستیار کارگردانی در فیلمهای چه پر ستاره بود شبم ، خون بس و نامزدی اشاره کرد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان این ضایعه را به خانواده ی مختاری ، هنرمندان سینماگر و جامعه ی فرهنگ و هنر استان تسلیت می گوید.

زنده یاد مرتضی مختاری یک هنرمند معلم و مولف بود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین تشییع پیکر هنرمند فقید زنده یاد مرتضی مختاری ، پیشکسوت عرصه ی سینمای لرستان ، گفت: زنده یاد مرتضی مختاری یک هنرمند معلم و مولف بود.

حجت الاسلام حمید رضا حنان در این مراسم که صبح امروز با حضور گسترده ی هنرمندان و علاقه مندان به هنر سینما در محوطه ی این اداره کل برگزار شد ، ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، گفت: این هنرمند فقید شخصیتی بود که در سه سنگر تعلیم ، تربیت و هنر خدمات ارزنده ای صورت داد و از آنجا که تعلیم مربوط به حوزه ی فکر و اندیشه ، تربیت مختص به حوزه ی رفتار و هنر مربوط به حوزه ی خلاقیت است باید گفت هر فرد و جامعه ای که این سه شاخصه را در وجودش خود دارد، پویا است.

وی ادامه داد: زنده یاد مختاری شاخصه های شخصیتی بارز و برجسته ای داشت که نگاه سالم و هدفمند به سینما یکی از این شاخصه ها بود که برخواسته از خواستگاه معلمی این هنرمند و حضور در حوزه ی تعلیم و تربیت است . امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند این نوع نگاه به همه ی موضوعات در جامعه و به خصوص موضوع هنر و شاخه های مختلف آن هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، تلاش در جهت معرفی هویت استان را از دیگر شاخصه های این هنرمند فقید عنوان کرد و گفت : همانگونه که از آثار زنده یاد مختاری برمی آید ، ایشان به دنبال معرفی فرهنگ و هویت استان لرستان در قالب آثار سینمایی بود که در این مسیر با فیلمنامه های ماندگار خود ، خدمات ارزنده ای را صورت داد.

حنان تلمذ از حضور هنرمندان بزرگی همچون ناصر غلامرضایی و پرهیز از تقلید در هنر را از دیگر ویژگی های شخصیتی زنده یاد مختاری عنوان کرد و ابراز داشت : هنر یک جوشش درونی است و به همین دلیل یک هنرمند واقعی به سمت تقلید سوق پیدا نمی کند و این شاخصه در وجود این هنرمند ارزشمند به خوبی متبلور بود.

وی دست به قلم بودن مرتضی مختاری را از دیگر شاخصه های وی دانست و تصریح کرد: اساسا هر هنرمندی که توانایی نوشتن دارد بسیار موفق تر و موثر تر است و قلم ایشان در خدمت انقلاب ، اصول ، فرهنگ ، هنر ، جامعه و ارزش ها بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید