گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۳۰ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس لرستان بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مهندس علی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در استان لرستان بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز داریم که متاسفانه نتوانسته ایم فضای آموزشی استانداری را در اختیار آنها قرار دهیم . در استان لرستان حدود ۴۵۰۰ واحد آموزشی وجود دارد که در حال حاضر ۲۲۳۹ واحد آن فاقد سیستم گرمایشی استاندارد می باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: برای استاندارد سازی این واحد های آموزشی به حدود ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که متاسفانه طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی مدیرکل سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تاکنون در این زمینه فقط ۲۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان هزینه شده است که این مقدار اعتبار ناچیز و ناکارآمد بوده و نتوانسته است سیستم گرمایشی مدارس استان را استاندارد سازی و ساماندهی نماید.

علی محمدی فر گفت: مطابق آمارهای رسمی ۱۰۵۰ مدرسه در استان لرستان کد تخریب دارند و می بایست تخریب و باز سازی شوند و ۶۸۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افرود: استاندارد نبودن سیستم های گرمایشی واحد آموزشی در لرستان علاوه بر خطراتی که برای سلامت دانش آموزان در بر دارد ، موجب پایین آمدن سطح یادگیری این دانش آموزان و در نتیجه افت سطح علمی دانش آموزان در این استان می شود.

علی محمدی فر گفت: متاسفانه در بودجه سال ۹۷ شاهد کاهش ۳۵ درصدی بودجه “نوسازی مدارس” بودیم که قطعا” بخشی از نابسامانی های امروز مدارس و فضاهای آموزشی کشور و استان مربوط به همین کاهش بودجه می شود. لذا از نمایندگان محترم استان انتظار داریم با عنایت به اینکه در آستانه تصویب بودجه سال ۹۸ قرار داریم با وحدت و همدلی و همراه با سایر نمایندگان مجلس دقت و توجه ویژه ای به افزایش بودجه “نوسازی مدارس” داشته باشند.

علی محمدی فر افزود: ملت ایران هنوز حادثه دلخراش آتش سوزی در مدرسه شین آباد را فراموش نکرده اند که به دلیل نقص سیستم گرمایشی مدرسه ، ۲۹ دانش آموز دختر دچار آتش سوزی شدند که ۲ نفر از آنها فوت کردند و روز تلخی توام با بغض و شرم را در تاریخ ایران زمین ورق زدند. امید است مدیران ارشد استان و نمایندگان محترم لرستان با عنایت به آمارها و هشدار های که داده شد با پی گیری و تامین اعتبار و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان لرستان از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید