گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۲۸ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
نشست مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای  / ارتقای مهارتهای فنی در صنایع کوچک استان لرستان

در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و دانشگاه فنی و حرفه ای جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرکها ، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان و معاونین و مدیران هر دو دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی در حاشیه این جلسه گفت: این تفاهم نامه با هدف افزایش سطح همکاری‌های دو بخش صنعت و دانشگاه منعقد گردیده است و بر گسترش همكاري‌ها و نيز استفاده از ظرفيت‌هاي طرفين با هدف تقويت ارتباط بين صنعت و دانشگاه و نيز ارتقاء آموزش‌هاي فني و مهارتي به فعالان صنعتي تاكيد شد.

رازانی به اهمیت آموزش‌هاي عملی و مهارتی مخصوصا آموزش های حین کار به شاغلین واحدهای صنعتی و تامین نیروی انسانی متخصص و کاربردی برای این واحدها را یادآور شد و بر استفاده از ظرفیتهای دانشگاه فني و حرفه اي برای توانمندسازی شاغلین صنایع تاكيد كرد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش برجسته دانشگاه فني و حرفه‌اي در ارائه آموزش‌هاي علمي، فني و كاربردي به دانشجويان، افزايش تعامل و همكاري با اين مجموعه دانشگاهي مي تواند اثرات موثري در بخش صنعت به همراه داشته باشد.

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي لرستان همچنین به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي بيش از ۱۳۰۰ نفر از شاغلان در واحدهای صنعتی لرستان طی سال ۹۶ اشاره و اضافه کرد: امسال نیز برای آموزش افراد به همین میزان ظرفیت، برنامه ریزی شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، از وجود آمادگی برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز صنعت و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفيت موجود در اين دانشگاه و وجود بخش‌هاي آزمايشگاهي، مي‌توانيم مراكز تحقيق و توسعه در اكثر رشته‌هاي صنعتي را متناسب با نياز واحدهاي صنعتي در اين دانشگاه ايجاد كنيم.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان، برای تعریف و ایجاد رشته‌های متناسب با نیاز بخش صنعت اعلام آمادگی و اضافه کرد که برای کاربردی‌تر شدن سرفصل‌های آموزشی نیز آمادگی لازم وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید