گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۳۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
روز جهانی معلولین در لرستان و تجلیل از مدال آوران رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

استاندار لرستان از افزایش ۳ تا ۵ برابری کمک‌رسانی به معلولین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،دکتر سید موسی خادمی دوشنبه در مراسم روز جهانی معلولین و تجلیل از مدال آوران رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با تبریک ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، اظهار کرد: نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول وجود دارد که ۵۳ هزار آنها در استان هستند و امیدواریم که از برابری خدمات لازم برخوردار باشند.

وی در ادامه به برتری انسان نسبت به سایر موجودات اشاره کرد و با بیان اینکه برتری در آفرینش اولیه انسان نیست، افزود: برتری در قدرت اکتساب انسان است و برتری یعنی کسانی که قدرت یادگیری، خلاقیت و ابتکار دارند.

استاندار لرستان بیان کرد: انسانی که از اول به نوعی با کاستی از لحاظ جسمی متولد شد در شرایط رقابت نابرابر قرار می‌گیرد که باید در این وضعیت نامساوی حمایت شوند تا قدرت اکتسابی خود را در حد توان که از اول برایش مقرر شده بتواند به دست بیاورد.

وی با اشاره به شعار زیبا و مناسب “اصول اطمینان از فراگیری و برابری” گفت: فراگیری یعنی تمام کسانی که در معرض کاستی ناخواسته قرار گرفته‌اند را بتوانیم تحت پوشش قرار دهیم و همه را به طور یکسان و کامل حمایت کنیم.

وی افزود: برابری دو تعبیر دارد که یکی یعنی جامعه به طور یکسان و بدون تبعیض و متناسب با استعدادهای فرد مورد حمایت قرار بگیرد و تعبیر دیگر یعنی اینکه پاداشی جامعه برای فعالیت این قشر در نظر می‌گیرد بالاتر از افرادی باشد که دارای جسم و ذهن کاملی هستند.

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای استفاده این قشر از جمله کار، تلاش، خلاقیت، کسب امتیاز، بهره‌برداری اقتصادی و… فراهم شود، تصریح کرد: در جوامع مختلف ترجیحاتی برای این عزیزان ایجاد می‌کنند تا شرایط برابر ایجاد شود.

مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه باید وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی خود را در مقابل این قشر به خوبی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در طول چند سال اخیر کمک‌های خوبی به این حوزه کرده و در بهزیستی و کمیته امداد کمک رسانی به آنان ۳ تا ۵ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی بین معلولین برابرسازی است، گفت: معلولین که در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا توانستند ۱۲ مدال مختلف کسب کنند قابل تقدیر است و باید بیش از سایر موارد تکریم و پاداش قرار بگیرند. تقدیر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: امیدواریم هر روز شاهد موفقیت این عزیزان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی، کار و خلاقیت باشیم.

وی افزود: بازدیدی که از نمایشگاهی این مراسم داشتیم نشان‌دهنده خلاقیت و توانایی این افراد است، توانمندسازی را باید در بین جامعه به خصوص این قشر تقویت کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید