علی محمدی فر تحلیلگر اقتصادی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
انارستان کوهدشت از نبود صنایع تبدیلی رنج می برد/ رنج یکساله باغداران و سود یک شبه دلالان!

مهندس علی محمدی فر در گفتگو با خبرنگاران گفت: انارستان سیاب کوهدشت به وسعت ۱۴۰۰ هکتار و تولید سالانه ۳۴ هزار تن انار ، بزرگترین انارستان متمرکز کشور محسوب می شود که از نبودن صنایع تبدیلی رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس علی محمدی فر در گفتگو با خبرنگاران گفت: انارستان سیاب کوهدشت به وسعت ۱۴۰۰ هکتار و تولید سالانه ۳۴ هزار تن انار، بزرگترین انارستان متمرکز کشور محسوب می شود که از نبودن صنایع تبدیلی رنج می برد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: انار سیاب کوهدشت شهرت جهانی دارد و به دلیل کیفیت مناسب و ارگانیک بودن، علاوه بر توزیع در بازارهای داخلی، سابقه صادرات به کشورهای روسیه،عراق ژاپن کویت قطر و امارات را دارد ولیکن به دلیل نداشتن صنایع بسته بندی با برند انار ساوه در داخل و خارج کشور توزیع می شود.

مهندس محمدی فر گفت: به دلیل نبودن صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی سهم مردم این منطقه از کشت این محصول زحمت زیاد و سود ‌کم است، آن هم با حداقل اشتغالزایی.

این کارشناس اقتصادی افزود: عمده سود برداشت این محصول سهم واسطه ها و دلال می شود که بدون کمترین زحمت،یک شبه رنج یک ساله باغداران این منطقه را به جیب می زنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید