گزارش عملکرد بانک رفاه کارگران استان لرستان؛
گروه: خبر / مصاحبه
تاریخ: ۲:۱۳ :: ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
رفاه بانکی تجاری که با تمام اقشار جامعه در ارتباط است

عزیز اله رحمتی رئیس اداره امور شعب بانک رفاه کارگران استان لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری سنگ نوشته گفت: طرح "ربیع رفاه" به نوعی تشویق مشتریان خوش حسابی که اگر یک روز زودتر از موعد قسط پرداخت می‌کنند به نوعی تسهیلات با سود صفر به مشتریان خوش حساب پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عزیزاله رحمتی افزود : تسهیلات در طرح “ربیع رفاه” با نرخ ۱۸ درصد محاسبه میشود و در صورتی که یک روز قبل از موعد پرداخت شود سودی از آنها گرفته نمی شود.

رحمتی تاکید کرد: طرح ربیع رفاه مختص تشویق مشتریان خوش حساب است.

وی ادامه داد :بانک رفاه کارگران مربوط به کارگران است اما بانکی عمومی و غیر دولتی است.

درصد سهام بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است

رئیس اداره امور شعب بانک رفاه کارگران لرستان تصریح کرد : درصد سهام بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و به کلیه بخش های جامعه اعم از کارگر ،کارمند و بازاریابی و غیره خدمت میرساند.


رفاه بانکی تجاری است که با تمام اقشار جامعه در ارتباط است

رحمتی افزود: بانک رفاه یک بانک تجاری است که با تمام اقشار جامعه در ارتباط بوده و در بحث تولید،خدمات و کشاورزی فعالیت می کند اما عمده فعالیت آن در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی و بانک زیر مجموعه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

تسهیلات مختلف بانک رفاه

وی با بیان اینکه عمده فعالیتی که این بانک انجام می‌دهد در ارتباط با مستمری بگیران سطح استان و با سازمان تامین اجتماعی و سازمان های متعامل با وزارت کار و رفاه اجتماعی است،عنوان کرد : تسهیلات در بخش های مختلف ازدواج اشتغال ،رونق تولید، مسکن ،سیل و زلزله پرداخت نموده ایم.

ربیس اداره امور شعب بانک رفاه کارگران لرستان تصریح کرد : در بحث سیل پشت نوبتی نداریم ، چون تسهیلات افراد بلافاصله بعد از معرفی پرداخت می شوند.

رحمتی ادامه داد : در زمینه ازدواج نیز سعی شده اشخاص در نوبت به حداقل برسد وبه تمام افرادی که در بانک رفاه برای دریافت تسهیلات ثبت نام نموده اند پرداخت می شود.

رحمتی اظهارکرد: در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مربوط به کار و رفاه اجتماعی وام های تحت عنوان مشاغل خانگی کمیته امداد و بهزیستی تا پایان سال پرداخت می‌شود‌.

مشارکت بانک رفاه لرستان در طرح کرامت

وی با اشاره به اینکه کمک معیشتی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از دیگر تسهیلاتی است که توسط بانک رفاه ارائه می شود ،افزود: در قالب طرح کرامت به صورت موردی ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات به افرادی که مراجعه می کنند ،پرداخت می شود.

رحمتی خبر داد: تاکنون بالای ۹۰ درصد از تسهیلات بانک رفاه استفاده نموده اند.

وی اشاره کرد: مسئولیت اجتماعی از مباحث مهمی که دربانک رفاه مطرح است.

حمایت بانک رفاه از سیل زدگان

رییس اداره امور بانک رفاه کارگران لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته توسط بانک رفاه اشاره کرد و اظهار داشت : در سال جاری در زمینه سیل دو دستگاه آمبولانس به شهرستان های نورآباد و معمولان به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان ارسال شده است.

رحمتی ادامه داد : همچنین کلنگ زنی مدرسه در شهرستان نورآباد به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و توزیع حدود ۲ هزار پک لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق محروم و مدارسی که با مشارکت بانک رفاه ساخته شده بود ارائه شد .

وی افزود:در سال جاری کمک به سیل زدگان توسط همکاران در لرستان با استفاده از منابع خارج از استان از طریق مرکز و کمک از استان های همجوار مانند استان چهارمحال و بختیاری ارسال شده بود.


تسهیلات اشتغالزایی به همت بانک رفاه

رییس اداره امور شعب بانک رفاه لرستان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در راستای اشتعال زایی چه اقداماتی صورت گرفته، بیان کرد: منابع بانکی محدود است و طبق قانون در هر بانکی قشری از مردم حساب دارند یا به عبارتی حقوق بگیران بانک محسوب می شوند که بانک رفاه حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می کند و همه ما مدیران بانکها باید همان حقوق‌بگیران زیر مجموعه خود را بیشتر برای پرداخت تسهیلات پوشش دهیم و امیدواریم همین تسهیلات جزئی کمک به معیشت مردم در راستای اشتغال فرزندان حقوق بگیران این بانک باشد.

رحمتی افزود: در سنوات گذشته جرایم را در مناسبت های مختلف به ویژه اسفند ماه نیز داشتیم اما امسال تاکنون چیزی اعلام نشده است.

گفتگو: نرگس سپه وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید