گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۴۰ :: ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
پرداخت تسهیلات ۷ تا ۹درصدی برای کشت گلخانه ای

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت تسهیلات مطلوبی با نرخ ۷ تا ۹ درصد برای کشت گلخانه ای اختصاص داده که کشاورزان باید با استفاده از این فرصت به کشاورزی با صرفه و اصولی روی بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدعلی طهماسبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توجه ویژه دولت به صرفه جویی مصرف آب در حوزه کشاورزی و تولید ارزش افزوده امری مستمر بوده و باید از این تسهیلات برای ارتقای کمی و کیفی کشت های گلخانه ای استفاده کرد و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: لرستان بارندگی مطلوب، اراضی شیبدار و ناهمواری های مستعدی برای ایجاد باغ دارد و در سه سال گذشته چهارهزار هکتار باغات در این مناطق احداث شده که عملکرد قابل قبولی است.

وی با اشاره به ایجاد ۶۰ هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار در سطح کشور تصریح کرد: همچنین ظرفیت استان برای کاشت گل محمدی مناسب است و به همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی این محصول در منطقه ضروری می باشد.

طهماسبی اضافه کرد: خشک کردن غنچه گل محمدی گران و البته پردرآمد است که باید اصولی انجام شود و چنانچه باغداران این محصول با سازمان امور اراضی هماهنگ باشند کشت در زمین های مستعد و واجد شرایط، به عنوان تغییر اراضی محسوب نمی شود.

وی افزود: پیش بینی شده در سال جهش تولید ۲ هزار هکتار طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار لرستان انجام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید