تاریخ: ۱۷:۱۲ :: ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
امسال جشن عاطفه ها با شعار مهر بسته به مهر برگزار می شود

امسال جشن عاطفه ها با شعار مهر بسته به مهر شما در سه مرحله پنج شنبه 15 شهریور در میادین و پایگاه های جمع آوری، جمعه 16 شهریور در مصلای نماز جمعه، و چهارشنبه 11مهر ماه در کلیه مدارس کشور با همکار آموزش و پرورش، صدا و سیما و بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، امروز چهارشنبه ۷ شهریور، گردهمایی مدیران، روسا ادارات و کارشناسان توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان لرستان با حضور دکتر علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با موضوع هم اندیشی ، تعامل و توسعه روش های نوین در خرم آباد برگزار شد.

دکتر عسگریان معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با گرامیداشت عید غدیر خم و تقارن آن با هفته دولت، شهید رجایی را وجه اصلی امدادگری و خدمت به محرومان دانست و افزود: امدادگری در دولت انقلابی شهید رجایی به عنوان یک فریضه الهی شکل گرفت و شخصیت متبلور شده انقلاب در خدمت به مردم در دولت شهید رجایی نمایان شد.

وی به یاد و خاطره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: شهید رجایی در دلها باقیمانده زیرا صادقانه پای محرومین ایستاد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد به مشارکت و احساس خیر در بین مردم اشاره کرد و گفت: امروز رفع فقر موضوعی است که به دلیل ظرفیت های عینی و موجود حتما دست یافتنی است و محرومیت باهمگرایی مردم قابل درمان است.

عسگریان به استقبال بی نظیر مردم علیرغم افزایش قیمت ها در عید سعید قربان جهت کمک به محرومان اشاره و گفت: بنا بر آمار اولیه مردم سخاوتمند و شریف ایران اسلامی ۵۰ تا ۶۰ درصد ریالی و ۴۰ درصد تعدادی نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است.

وی به برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: امسال جشن عاطفه ها با شعار مهر بسته به مهر شما در سه مرحله پنج شنبه ۱۵ شهریور در میادین و پایگاه های جمع آوری، جمعه ۱۶ شهریور در مصلای نماز جمعه، و چهارشنبه ۱۱مهر ماه در کلیه مدارس کشور با همکار آموزش و پرورش، صدا و سیما و بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

دکتر عسگریان هدف از برگزاری جشن عاطفه ها را کمک به دانش آموزان بی بضاعت و محروم عنوان کرد و گفت: جشن عاطفه ها نقش مهمی در تامین مایحتاج نیازمندان و ایجاد تفاهم ملی و رشد و تعالی جامعه است.

وی به راههای مشارکت مردم در جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: مردم خیر اندیش سراسر کشور با روش های الکترونیکی بدون مراجعه می توانند کمک های نقدی خود را به حساب دانش آموز واریز نمایند و کمک ها و کالاهای اولیه شامل لباس ، کیف و کفش و نوشت افزار را به پایگاههای این نهاد اهدا نمایند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد به مشرکین صندوق صدقات این نهاد اشاره کرد و گفت: ۷ میلیون ایرانی میزبان صندوق های صدقات این نهاد هستند و این بالاترین سطح مراوده ، ارتباط و همسویی برای کار خیر است.

وی مهمترین عامل اعتماد مردمی به کمیته امداد را دینی بودن، انقلابی عمل کردن و شفافیت خدمات این نهاد ذکر کرد.

جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان در جلسه هم اندیشی، تعامل و توسعه روش های نوین مشلرکتهای مردمی این نهاد گفت: رویکرد تحول کمیته امداد امام خمینی تحول در نگاه حمایتی به مشارکتی است.

وی با اشاره به اعتماد مردمی در استان به مشارکت در برنامه های این نهاد گفت: مردم لرستان در سال ۹۶ بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در زمینه های صدقات، زکات، جشن عاطفه ها طرح اکرام ایتام و محسنین توسط این نهاد به محرومین مساعدت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی به افزایش ۳۵ درصدی مشارکت مردم در برنامه های این نهاد از ابتدای ۹۷ اشاره کرد و افزود: شفاف سازی هزینه ها، تعامل با موسسات خیریه و روحیه دینی و نوعدوست مردم از عوامل موثر مشارکت مردمی بوده است.

وی به آمادگی کمیته امداد لرستان برای برگزاری جشن عاطفه ها در شروع سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور روز ۱۵ شهریور پنج شنبه در پایگاههای جمع آوری روز جمعه ۱۶ شهریور در مصلی های نماز جمعه و چهارشنبه ۱۱ مهر در کلیه مدارس جشن عاطفه ها برگزار می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام استان لرستان گفت: در سال ۹۶ مردم سخاوتمند لرستان ۲۰ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند در قالب جشن عاطفه ها مساعدت کردند که توسط مدیران مدارس توزیع شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید