گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۱۶ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
پویش‌ملی‌مسیر‌پاک‌تاکربلا راه اندازی می شود

مسابقه عکاسی مسیر پاک تا کربلا به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا ابراهیم جوان خرم آبادی و طراح پویش ملی مسیر پاک تا کربلا ابتدا برای معرفی خود گفت : رضا ابراهیم هستم؛ دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی ، نماینده منطقه ۷ کشور در باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور ، دارنده جایزه ملی فداکاری در حوزه محیط زیست ، همیار برتر منابع طبیعی سال ۹۵

وی ادامه داد: به جهت فعالیت های محیط‌زیستی که داشتم و دارم همواره دغدغه ام معضلات جامعه از جمله: عدم نگهداری صحیح از منابع طبیعی و جنگل ها، استفاده عموم از ظروف‌یکبار‌مصرف و ریختن زباله در محیط شهری و طبیعت توسط مردم بود.

رضا ابراهیم افزود: کار فرهنگی باید زمانی صورت گیرد که حجم بیشتری از مردم درگیر آن باشند، مانند اعیاد و ایام محرم و صفر که بهترین فرصت برای نه گفتن به ظروف یکبار مصرف است .

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته اقدام به پاکسازی خیابان ها در حال عزاداری هیئات شدیم و گاها مورد تمسخر شدید برخی ها قرار می گرفتیم ولی دلسرد نمی شدم ؛ بعضی از مردم فهیم این حرکت را می پسندیدند، تشکر می کردند و افرادی به صورت خودجوش به ما می پیوستند، این کار را به مدت ۴ سال با کمک دوستانی که داشتم انجام دادیم.

دبیر انجمن همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی اظهار داشت : سال گذشته کیسه های زباله در بین جایگاه ها و موکب ها بویژه موکب اعظم امام خامنه ای (مدظله العالی ) توزیع کردیم.

شما طراح مسیر پاک تا کربلا هستید ؟

رضا ابراهیم پاسخ داد: تصاویری از سالهای گذشته پیاده روی اربعین رسید که از لحاظ ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف وضعیت فاجعه باری را نشان میداد و مرا به این فکر واداشت که این مسیر را در ایران و عراق پاکسازی کنیم .

وی تشریح کرد: طرح را ارائه دادم ، پوسترش آماده شد کارهای تبلیغی آن را به عهده گرفتم از دوستان رسانه‌ای و خبرنگار کمک خواستم که جا دارد از همه ی فعالین رسانه که تاکنون دوش به دوش ما پای کار بوده اند تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم زیرا معتقدم اگر خبرنگاران نباشند صدای ما به هیچ جا نمی رسد چه رسد به اینکه صدای ما در این ازدحام و شلوغی اربعین به آن سوی مرزها برود.

ابراهیم گفت: در پویش مسیر پاک تا کربلای سال گذشته مسابقه عکاسی داشتیم که امسال نیز خواهیم داشت، هر کسی در هر لباس، منصب، مقام و آحاد مردم تصاویری از جمع آوری‌زباله ها توسط خود برای ما ارسال نمایند و مانند سال گذشته جوایزی از جمله سفر زیارتی هدیه بگیرند.

رضا ابراهیم خاطره ای هم داشت: سال گذشته که می خواستیم برندگان مسابقه عکاسی را به قید قرعه مشخص کنیم از قضا نام آقای احمدوند رئیس شورای اسلامی محمدشهرکرج بیرون آمد که سعادت داشتیم روز تجلیل در شهرداری‌خرم‌آباد در خدمت این بزرگوار باشیم.

وی در پایان صحبت هایش باز هم ایده ارائه داد: امسال انشالله اگر مردم فهیم ایران با ما همکاری کنند باید به ظروف یکبار مصرف برای همیشه نه بگوئیم ؛ عزیزان می توانند در کوله پشتی های خود یک عدد بشقاب ، قاشق و لیوان شخصی بگذارند و هر جا نذوراتی پخش می شد از وسایل خود استفاده کنند.

گفت و گو : مریم نظری

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید