گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۱۷ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بزرگترین سرمایه برای نظام مالیاتی، اعتماد عمومی است

محمد مسیحی ، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه تبیین و بررسی مسایل مالیاتی اصناف بروجرد اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه نظام مالیاتی کشور برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور؛ مالیات را فصل مشترک همه مکاتب و دول جهان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه،مالیات بهترین ابزار برای تأمین منابع مالی دولت است، تحریم‌های اقتصادی را فرصتی برای اجتناب از اتکا به اقتصاد نفتی دانست که می‌بایست درآمد آن در زیر ساخت‌های اقتصادی هزینه شود.

محمد مسیحی با اشاره به هوشمندسازی نظام مالیاتی در کشور، تامین ۵۰درصد هزینه‌های کشور را از محل مالیات برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با هوشمندسازی و مقابله با فرار مالیاتی و همچنین مدیریت بهتر هزینه‌های جاری کشور، این فاصله کمتر شود.

مسیحی در ادامه اذعان داشت: با مدیریت و برقراری نظام مالیاتی هوشمند در شرایط سخت اقتصادی (تحریم و شیوع ویروس کرونا) امیدوار به برقراری تعادلی هستیم که کمترین مزاحمت را برای فعالان اقتصادی داشته باشیم.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نامه مولا علی (ع) به مالک در باب مالیات، مهمترین سرمایه نظام مالیاتی را اعتماد عمومی برشمرد.
مسیحی در ادامه تصریح داشت: در حالی که میانگین توافق در استان لرستان ۷۵ درصد بوده، نرخ ۸۱ درصدی توافق (تبصره ماده ۱۰۰) قطعی شده در شهرستان بروجرد، نشانگر عملکرد موفق و تعامل مناسب کارکنان مالیاتی با مودیان است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ۲۰ درصد باقیمانده از توافقات با اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم مورد رسیدگی و پذیرش قرار گیرد.

معاون درآمدهای مالیاتی کشور همچنین در خصوص بررسی تراکنش‌های بانکی مودیان گفت: اصل بر برائت بوده و ملاک اظهارات خود مودی است مگر اسنادی در اختیار ممیزان مالیاتی قرار بگیرد که خلاف آن را ثابت کند.

در خاتمه این جلسه محمد مسیحی به همراه هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان به تبیین و حل مسایل و مشکلات مالیاتی مودیان پرداختند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید