نماینده ولی فقیه در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۲:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
شرکت در جشن عاطفه‌ها به ثمر رساندن نهال مستعد پرورش خلاقیت و ابتکار است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه شرکت در جشن عاطفه‌ها به‌ثمر رساندن نهال مستعد پرورش خلاقیت و ابتکار است‌، گفت: نهالی که آماده برای رشد و شکوفایی است با جشن عاطفه‌ها زمینه آن فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی ظهر امروز در برنامه جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه فدک خرم‌آباد برگزار شد، بابیان اینکه مراسم جشن عاطفه‌ها بسیار ارزشمند و گران‌قدر است، اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها کاری ارزشمند و خداپسندانه است، اینکه در آغاز سال تحصیلی همه ما به فکر همدیگر باشیم و کسانی که توانایی دارند به فکر کسانی باشند که توانایی لازم برای فراهم کردن مسائل آموزشی و درس خواندن ندارند کاری ارزشمند است.

وی افزود: در اسلام دو نوع جهاد داریم، یکی جهاد با مال و دیگری جهاد باجان است، جهاد باجان شخص در برابر دشمن می‌جنگد و خونش ریخته می‌شود تا اینکه دین زنده بماند و ارزش‌های دینی باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: جهاد با مال یعنی انسان از سرمایه و پولش در راه خدا انفاق می‌کند تا اینکه دیگران پرورش پیدا کنند و زمینه خدمت دیگران فراهم شود؛ در حقیقت جهاد با مال مبارزه با جهل و نادانی و مبارزه با ضد ارزش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه جهاد با مال یعنی انسان در سرنوشت دیگران سهیم باشد بیان کرد: جهاد با مال این است که زمینه را برای رشد و تعالی انسان‌ها فراهم کند؛ یکی از صورت‌های جهاد با مال جشن عاطفه‌ها است که زمینه را برای تعلیم و تربیت فراهم می‌کند و مفهومش این است که فرهنگ دینی ما این است که در شادی و غم شریک همدیگر هستیم و از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) که در قرآن آمده این است که پیامبر اکرم(ص) شریک غم و شادی مردم بود.

میرعمادی تصریح کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) کمک کردن به دیگران بود، بهترین نوع انفاق، انفاق در راه علم است، وقتی کسی را کمک کنی تا علم بیاموزد و تعلیم و تربیت پیدا کند او در آینده می‌تواند کشور را اداره کند؛ انفاق در راه علم زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادها است، انفاق در راه علم سبب ساخت انسان‌های مؤمن، متدین، عالم، دانشمند، متخصص و متعهد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه انفاق در راه علم سبب جاودانگی انفاق‌کننده و انفاق‌شونده می‌شود گفت: این جشن عاطفه‌ها یک حرکت ارزشمند و خداپسندانه‌ای است که تأثیر فراوانی در جامعه دارد و باید نسبت به سرنوشت جوانان و نوجوانان حساس باشیم.

وی اظهار داشت: شرکت در جشن عاطفه‌ها به ثمر رساندن نهال مستعد پرورش خلاقیت و ابتکار است، نهالی که آماده برای رشد و شکوفایی است که با جشن عاطفه‌ها زمینه آن فراهم می‌شود./ تسنیم

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید