گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۱ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در استان لرستان

چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در استان لرستان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در جلسه هماهنگی اجرای طرح آمارگیری ازویژگیهای مسکن روستایی که باحضور دکتر مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ، دکترعبداللهی فرماندار شهرستان خرم آباد ، مهندس رضایی مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان و مامورین آمار گیر برگزارشد ، بر لزوم همکاری وبرنامه ریزی دقیق بمنظور اجرای موفق چهارمین دوره از طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در استان لرستان تاکید گردید.

در این دیدار دکتر مرادپور معاون عمرانی استانداری لرستان با ابراز خشنودی از اجرای این طرح در استان لرستان ، آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی را طرحی علمی و دقیق دانسته و از زحمات مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان درپیگیری و اجرای دقیق این طرح در سطح روستاهای استان لرستان قدر دانی نمودند .

دکتر مرادپور ریشه آسیبهای موجود در جامعه را عدم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق دانسته و با تاکید برضرورت دسترسی به اطلاعات جامع از وضعیت موجود ، برنامه ریزی علمی و مدیریت بهینه منابع و توسعه کشور را مستلزم بهرمندی از اطلاعات دقیق آماری دانستند.

معاون عمرانی استاندار با ابراز خشنودی ازدقت سوالات مطروحه در فرمهای آمارگیری ، این سوالات را بسیارجامع و دقیق دانسته وضمن تاکید به مامورین آمارگیر درخصوص دقت لازم در تکمیل فرمها ی مربوط ، اظهار داشت : برنامه ریزی های آتی بمنظور طرح جامع نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و سایر برنامه ریزیهای مربوط به توسعه و عمران درمناطق روستایی ، مستلزم بهرمندی از اطلاعات صحیح درج شده در این فرمهای آمارگیری می باشد.

در ادامه مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان اظهار داشت : چهارمین دوره از طرح آمارگیری ازویژگیهای مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه تا ۲۱ آبان ماه سال جاری و بصورت سراسری در سطح کشور اجرا خواهد شد و این طرح در گذشته ودر بازه های زمانی پنج ساله ، طی سالهای ۸۲ ، ۸۷ و ۹۲ به انجام رسیده است .

مهندس رضایی با اشاره به اینکه ، از ۲۹۸۳ روستای استان ، تعداد ۳۱۰ روستا و ۶۰۰۸ واحد روستایی در ۱۱ شهرستان استان بعنوان نمونه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت ، اظهار داشت : هدف از اجرای این طرح مواردی مانند مشخصات فنی ساختمانها ، عملکرد آنها در برابر حوادث و بلایای طبیعی ، ارائه خدمات متناسب با نیازهای روستاییان ، بهبود وضعیت زندگی روستایی ، شناخت ویژگی های عمومی روستا ، ویژگی های فنی و نما و منظر واحدهای روستایی خواهد بود.

وی جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه ویژگی‌های سکونتگاه های روستایی ، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی را از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی برشمرد.

مدیر کل بنیادمسکن لرستان با اشاره به اینکه بمنظور اجرای این طرح تعداد ۵۰ نفربصورت مستقیم مشارکت خواهند داشت عنوان نمود : در قالب طرح آمارگیری مسکن روستایی ، اطلاعات فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت ، عمر ساختمان ، تعدادطبقات و نوع مصالح مصرفی در ساختمانهای روستایی ثبت خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید