گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۰۲ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
کشت محصولات آبدوست در کوهدشت ممنوع شد

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی در شهرستان کوهدشت گفت: کشت چغندرقند ، ذرت، سیب زمینی و هندوانه به مدت 5 سال در دشت های این شهرستان ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرج علی امیری مدیر شهرستان اظهار داشت: باتوجه به کاهش شدید سطح آب های زیرزمینی و برای جلوگیری از مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی در شهرستان کوهدشت کشت چغندرقند و ذرت، سیب زمینی و هندوانه به مدت ۵ سال در دشت های این شهرستان ممنوع شد.

وی با بیان اینکه با هدف تقویت و تغذیه سفره های آبخوان دشت و با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی مصوباتی در شورای حفاظت از آب شهرستان کوهدشت اخذ شده، افزود: اجرای کشت های صیفی و سبزی فقط در اراضی حاشیه رودخانه سیمره و مناطق تحت پوشش ایستگاه های پمپاژ آب کوره دشت اولادقباد، کلین، دیلاوند، چم کوشک طولابی ، درب گنبد و اراضی همجوار در منطقه رودبار کوهنانی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با تأکید بر اینکه توسعه کشت های پاییزه از جمله کلزا، چغندرقند پاییزه، گلرنگ، کشت انتظاری حبوبات در تناوب با غلات در شهرستان کوهدشت کشت می شود، عنوان کرد: با کارخانه های قند استان و استان های همجوار عدم انعقاد قرارداد با چغندرکاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی شهرستان کوهدشت را تهدید می کند و کشاورزان باید با اداره جهاد همکاری کنند، بیان کرد: کشت چغندرقند پاییزه نیاز آبی کمتری دارد و گیاهان استراتژیکی مانند کلزا و گیاهان دارویی نیز به عنوان محصولات جایگزین به کشاورزان پیشنهاد شده است.

امیری با تأکید بر اینکه کلزا در اواخر شهریور کشت می شود، گفت: کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند و گیاهان دارویی نیز با توجه به بحران آب در شهرستان کوهدشت و با استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت‌های آبدوست در این شهرستان باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید