تاریخ: ۲۰:۳۴ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
عدالت جنسیتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ناهید پرویزپور می‌گوید:«عدالت جنسیتی یک گام مهم برای تحقق کامل عدالت اجتماعی است».

شهرام شرفی- پرویزپور تصریح می‌کند که میزان مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان افزایش یافته است و در دوره دولت اعتدال نیز اقدامات خوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.
چندی پیش، نیز پروژه نشست گفت‌وگوی ملی خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی استان لرستان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان برگزار شد که یک گام در جهت استفاده از نظرات نخبگان جامعه‌شناسی، برای شناسایی آسیب‌های درون نهاد خانواده و ارائه راهکارها برای رفع آسیب‌هاست.
همیشه مدافع این موضوع بوده‌ام که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن جامعه‌شناسی استان لرستان برای معضلات مختلف اجتماعی و موضوعات مختلف استفاده شود.
پرویزپور همواره در گفته‌هایش از موضوع به کارگیری هرچه بیشتر جوانان و زنان در مناصب مدیریتی هم سخن می‌گوید که این نوع رویکرد را بایستی به فال نیک گرفت و فراموش نکرد که در سیستم اداری و مدیریتی، همیشه باید از جانشین‌سازی و کادرسازی حمایت کرد.
ناگفته پیداست زنان نیمی از جامعه‌اند و حق آنان است همچون مردان، مشارکت اجتماعی و سیاسی داشته باشند.
البته که بایستی به این نکته هم توجه کرد که صرف جوان بودن یا زن بودن یا مرد بودن، برای یک انتصاب کفایت نمی‌کند؛
بلکه بایستی توانمندی‌ها و توانایی‌ها و شایستگی‌های فنی و تخصصی شغل مربوطه و منصب مربوطه هم لحاظ شود و هر دو عنصر را جوانگرایی یا توجه به افزایش مشارکت زنان همراه شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی، با هم دید.
به هر روی، از نوع نگاه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان که مدام و پیوسته در پی افزایش سهم زنان و جوانان از مناصب است، از این نوع نگاه، بایستی دفاع و حمایت نمود.
دیدار با فعالان حوزه زنان در شهرستانهای استان هم یک موضوع مهم است که به نظر می‌رسد پرویزپور، آنرا شروع کرده است و در حال انجام دادنش است که این مهم هم باید گسترش یابد و علاوه بر مرکز استان، دیدارهای منظم و گفت‌وگوهای منظم با فعالان حوزه زنان در شهرستانهای استان هم نهادینه شود و از نقطه نظرات و دیدگاههای این فعالان هم بهره‌گیری شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید