گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۹ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
برگزاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان

کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری استان لرستان با حضور رئیس کمیسون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری استان لرستان با حضور کیخا رئیس کمیسون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خادمی استاندار لرستان، بیرانوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی، رستمیان نمایندگان مردم سلسله و دلفان و مدیران کل استانی در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

در این جلسه مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان به بیان چالشها و اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست پرداخت.

مهرداد فتحی بیرانونددر این جلسه با اشاره به بحران آب در کشور خواستار وضع قوانین جدید در حوزه منابع آب جهت صیانت از منابع آبی کشور شد.

ایشان در خصوص سهم محیط زیست از منابع آبی گفت: تعیین حقابه واقعی محیط زیست و رعایت آن توسط دستگاههای ذیربط می تواند به حفظ محیط زیست و اکوسیستم های طبیعی کشور کمک شایانی نماید.

فتحی بیرانوند با اشاره به مشکلات تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان خواستار تخصیص بودجه لازم جهت ساخت و تجهیز این تصفیه خانه ها جهت جلوگیری از آلودگی منابع آبی شد.

وی با بیان اینکه این استان در طول سال به میزان ۷۰ تا ۸۰ روز درگیر پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا می باشد، خواستار افزایش اعتبارات ملی مبارزه با ریزگردها در استان لرستان شد.

فتحی بیرانوند گفت: تالابهای کوهستانی لرستان از جاذبه های بی نظیر طبیعی استان هستند که باید تمام دستگاهها در حفاظت از آنها کوشا باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به نقش جنگلهای زاگرس در تامین اب حوزه های پایین دست و کارکردهای متنوع این جنگلها گفت: باید نگاه ویژه ملی و بین المللی به این جنگلها به عنوان ریه های این سرزمین داشته باشیم.

لازم به ذکر است: بخشی از جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان به خاطر حضور رئیس کمیسون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مباحث این حوزه اختصاص داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید