مهندس محمدی فر تحلیلگر اقتصادی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۱۸ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
تولید، صادرات و اشتغالزایی تنها راه حل مشکل بیکاری در لرستان است

مهندس علی محمدی فر کارشناس مسائل اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان لرستان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: امروز بزرگترین مشکل و مطالبه جوانان لرستانی بیکاری است و مطابق آمارهای رسمی، استان لرستان از استان های است که بیشترین آمار بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس محمدی فر گفت: آنچه مسلم است مشکل بیکاری در لرستان با کارگروه ، جلسات، قول و وام های های با بهره بالا حل نخواهد شد ، جوانان لرستانی امروز از مسئولین و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی کار می خواهند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: مطابق اصل بیست و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

مهندس علی محمدی فر بیان کرد: تولید ، صادرات و اشتغالزایی تنها راه حل مشکل بیکاری در استان لرستان است ، ولیکن متاسفانه در ۴۰ سال گذشته آنگونه که باید به صنعت در استان لرستان پرداخته نشده و صنایع موجود استان نیز با عدم حمایت دولت و سوء مدیریت یکی پس از دیگری تعطیل شدند .

این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: اکنون زمان آن رسیده است که دولت به وظیفه خود عمل کند و بستر را برای احیای کارخانجات تعطیل شده استان فراهم نماید و در شهرهای که بصورت مطالعه شده امکان احداث کارخانجات تبدیلی را دارند بصورت محوری وارد شود و به احداث این کارخانجات کمک نماید .

وی افزود: نباید دولت به هیچ بهانه ای من جمله اجرای اصل ۴۴ از وظایف خود شانه خالی کند ، چرا که در استان محروم لرستان کارخانه ای برای واگذاری نیست و باید کارخانه های را احداث کرد و به معضل بیکاری در این استان خاتمه داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید