گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۵۳ :: ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
۲۰ دادگاه صلح در لرستان فعال شد/ ۴۴ نفر قاضی برای دادگاه‌های صلح معرفی شد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری لرستان گفت: ۲۰ دادگاه صلح در لرستان فعال شد که ۲ هزار پرونده به آن‌ها ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حمیدرضا بوالحسنی در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح خرم آباد در سالن اجتماعات دادگستری اظهار کرد: ۲۰ دادگاه صلح در لرستان فعال شد که ۲ هزار پرونده به آن‌ها ارجاع شده است.

وی افزود: در ابتدا برای تشکیل دادگاه‌های صلح ۷۸ شعبه، ۷۸ قاضی و ۲۳۴ کارمند اعلام نیاز شد که ۴۹ شعبه برای استان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه برای خرم آباد ۱۵ شعبه مصوب شده که فعلا هشت دادگاه از این مجموع فعال شده است افزود: در حال حاضر ۲۰ شعبه فعال دادگاه صلح در استان وجود دارد.

بوالحسنی عنوان کرد: ۴۴ نفر قاضی نیز برای دادگاه‌های صلح معرفی شد که اکنون ابلاغ ۴۰ نفر صادر و پنج نفر نیز در حال صدور است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت و تشکیل دادگاه‌های صلح از سال جاری در استان عنوان کرد: اولین دادگاه صلح در شهرستان پلدختر به عنوان اولین حوزه قضایی افتتاح و چارت قضایی باقی شهرستان‌ها نیز تعریف و در تمام دادگاه‌های بخش قانون تشکیل دادگاه‌های صلح تحت همان دادگاه‌ها فعال شد.

بوالحسنی تصریح کرد: در حال حاضر در هشت شهرستان استان دادگاه صلح تشکیل شده و جزو استان‌های بر‌تر هستیم که در تمامی شهرستان‌های آن دادگاه صلح تشکیل شده است

وی هدف از تشکیل دادگاه‌های صلح را کمک به دادگاه‌های حقوقی و کیفری برای تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها دانست و گفت: دادگاه صلح تقریبا همردیف دادگاه‌های عمومی است و هیچ خللی به فعالیت شورا‌های حل اختلاف وارد نمی‌کند بلکه جایگاه اولیه آن‌ها را محکم و به فلسفه اصلی تشکیل خود باز می‌گرداند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار نفر در شورا‌های حل اختلاف استان افزود: تاکنون ۵۰۰ نفر از این مجموع دارای بیمه شغل بازنشستگی و درمان شده اند و در قانون جدید اجازه داده شد حدود ۱۰ هزار نفر از مجموع نیرو‌های شورا‌های حل اختلاف ظرف مدت پنج سال از طریق آزمون سراسری استخدام دادگستری شوند که فرصت بسیار مناسلی برای جذب نیرو‌هایی است که بدون هیچ چشمداشتی فعالیت داشته اند.

انتهای پیام/

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید