رئیس سازمان صمت لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
محصولات پتروشیمی استان ۳۰ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ضمن تأکید بر حفظ واحدهای صنعتی فعال در استان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت مشکلات اقتصادی کشور همین موضوع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و در استان نیز این استراتژی در اولویت اقدامات قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدرضا صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۷ درصد افزایش تولید و ۱۲ درصد افزایش صادرات را در استان شاهد هستیم،افزود: همچنین ۳۸ واحد از واحدهای بزرگ استان که مشکلات عمده‌ای داشتند در حال حاضر با بیش از ظرفیت گذشته خود در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: نمونه بارز این واحدها را باید نساجی بروجرد دانست، در سال ۹۴ میزان تولید نساجی ۴ میلیون مترمربع بود و شاهد مشکلات متعددی در این واحد تولیدی بودیم اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون میزان تولید این واحد به بیش از ۱۸ میلیون متر مربع افزایش یافته و پیش بینی می شود با توجه به ورود بیش از ۵۸ کانتینر تجهیزات و ماشین آلات جدید به این کارخانه، ظرفیت تولید آن تا پایان سال به میزان بسیار بالایی برسد.

این مسئول با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی محصولات پتروشیمی استان بیان داشت: همچنین اکنون خودروسازی بروجرد تولیدش شکل گرفته، در شرکت فروآلیاژ شاهد افزایش ظرفیت و صادرات هستیم و این موضوع در مورد بخش دیگری از واحدها نیز صدق می‌کند.

صفی‌خانی با بیان اینکه تولید ثروت و افزایش ظرفیت‌های اقتصادی در استان از اهداف مهم سازمان صمت است، افزود: با اقدامات صورت گرفته مشکل صدر فولاد خرم‌آباد نیز برطرف شده و در سال‌های اخیر مشکل کارگری خاصی در حوزه تولید در لرستان مشاهده نشده که این امر با همکاری و هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف و مدیریت ارشد استان حاصل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمینه توسعه اقتصادی در استان فراهم است، گفت: برندسازی ضرورتی بوده که نیاز آن در استان دیده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه عزم راسخی در بین نیروها برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود دارد، گفت: با افزایش صادرات و همچنین تقویت و قابل رقابت کردن محصولات داخلی می‌توان این مهم را محقق کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید