برخورد وسیله نقلیه به هر دو باجه عوارضی آزاد راه پل زال و بروجرد را نمی توان امری طبیعی و تصادفی معمولی دانست و لازم است بصورت دقیق از سه جنبه انسانی ، نقص خودرویی و طرح هندسی آزاد راه های مذکور مورد مطالعه قرار داد.
پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- ۱> یک- عامل انسانی که مربوط به بررسی سلامت شخص راننده در زمان برخورد با اتاقک عوارضی از جمله خستگی ، عدم مهارت در کنترل ، سرعت بیش از حد و ….. که احتمالا در گزارش پلیس راه محترم حتما به این موارد اشاره شده است.
دو- عامل خودرویی که مربوط به نقص فنی کامیون ازجمله اشکال سیستم ترمز و فرمان و …. که حتما در گزارش پلیس محترم به آن اشاره شده است.
سه- نقص اجرایی و طراحی آزاد راه از لحاظ عدم رعایت شیب مجاز طولی ، وجود سرازیری تند بین تونل و محل عوارضی در هر دو آزادراه ، عدم انتخاب مکان مناسب ایجاد آزاد راه ها.
در هر صورت از کنار این حوادث که منجر به فوت دو نفر گردیده است، به سادگی نباید گذشت و باید در اسرع وقت ایراد یا ایراداتی که باعث بروز اینگونه تصادفات تلخ می شود را شناسایی و برطرف کرد.
احمد مرادپور
کارشناس راه و ساختمان