لرستان دیگر حیاط خلوت زیاده‌خواهان نیست
تاریخ: ۱۲:۰۷ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
پیشرفت و توسعه نیازمند وحدت و همدلی است نه سهم‌خواهی

حدود ۶ ماه از حضور فرهاد زیویار در راس هرم مدیریتی لرستان می‌گذرد. زیویار به عنوان اولین نیروی بومی در شرایطی استاندار ‌شد که به واسطه مدیریت‌های ادوار قبل لرستان در بین ٣ استان اول کشور در بحث بیکاری قرار داشته و دارد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، سعید سرشار- در این شرایط ماموریت مهم و بسیار سخت زیویار خروج لرستان از وضعیت فلاکت‌بار فعلی و رساندن آن به نقطه مطلوب است، مطالبه‌ای مردمی که دولت‌های قبل هرگز نتوانستند آن را تحقق بخشند.

بر همین اساس استاندار لرستان در این مدت سعی کرده با پیگیری‌های زیاد در مسیر تحقق مطالبات مردم که مهمترین آنها احداث و تکمیل سدها، زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، احیا و احداث کارخانه‌ها و… است گام بردارد که مصوبات سفر ریاست جمهوری در این راستا از جمله گام‌های بلند و موثر محسوب می‌شود.

برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و مشکلاتی که در طول سال‌ها و دهه‌ها تلنبار شده‌ است را نمی‌توان یک روزه برطرف کرد، اما نکته قابل توجه این است که در این راستا نباید یک روز را هم از دست داد.

به هر حال زیویار با متمرکز ساختن توان خود روی مطالباتی که ذکر شد تا کنون نشان داده شرایط استان را به خوبی می‌داند و اگر همین روند ادامه داشته باشد می‌توان به رفع تحقق برخی از مهمترین مطالبات مردم لرستان خوش‌بین بود.

چیزی که امروز کمی باعث نگرانی و از طرفی زننده است این بوده که در این ایام در حالی که لرستان بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و حدت دارد تا به پیشرفت برسد، عده‌ای از خواص و گروه‌های سیاسی با سهم خواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود سعی در ضربه زدن به قطار تازه نفس دولت سیزدهم در لرستان دارند.

متاسفانه برخی افراد که سابقه درخشانی نداشته و در اذهان عمومی نیز طرد شده‌ و محبوبیتی ندارند و در واقع خود نیز از بانیان وضع موجود هستند با گستاخی زیاد این روزها با نام انتقاد دست به تخریب‌ دولت مردمی و تازه نفس و دست‌اندرکاران آن زده و سعی دارند با اعمال هجمه و فشارهای بی‌مورد به اهداف شوم خود که همانا مخالف منافع ملت است برسند.

تیم مدیریتی استان با حضور مدیران تازه نفس کم کم در حال تکمیل است، لکن عده‌ای ورشکسته با فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها سعی در این دارند که فضا را متشنج و ملتهب نشان دهند تا شاید با این حربه قدیمی بتوانند سهمی بدست آورند که البته در شرایط موجود خیالی باطل است.

قطعا انتقاد سازنده و دلسوزانه لازمه پیشرفت و رفع مشکلات است و استقبال از این نوع نقدها نیز وظیفه مسوولان است، اما متاسفانه بر خلاف این رویه می‌بینیم که عده‌ای با سهم‌خواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و تخریب‌های هدفمند و بدور از منافع ملت در پی آنند تا به قطار توسعه استان سنگ بزنند.

در این شرایط قطعا وظیفه گروه‌ها، احزاب و نیروهای انقلابی است که جلوی این گونه تحرکات بایستند تا مبادا دولت بجای اینکه تمرکز خود را بر روی توسعه استان بگذارد، انرژی خود را صرف پاسخگویی به این مباحث عبث کند.

قطعا اگر لرستان می‌خواهد به نقطه مطلوب برسد راهی نیست جز اینکه در شرایط فعلی همه مسوولان، مدیران و نیروها و گروه‌ها با هم‌افزایی و روی هم گذاشتن ظرفیت‌های برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

نیروهای انقلابی اگر می‌خواهند سهمی در توسعه لرستان داشته باشند یکی از کارهای مهم آنها باید جلوگیری از جولان زیاده‌خواهان باشند چراکه اگر بنا باشد انرژی استاندار در جنگ زرگری زیاده‌خواهان صرف شود نباید امید چندانی به آینده استان داشت.

آنچه سهم‌خواهان باید بدانند این است که بنا نیست دولت سیزدهم در لرستان به حیات خلوت آنها مبدل شود و اجازه داده نخواهد شد عده‌ای برای رسیدن به صندلی‌های قدرت دست به اعمال فشار برای انتصاب مدیران گوش به فرمان خود کنند…

سعید سرشار

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید