گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۲ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
آغاز فرآیند بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کشور از آغاز فرآیند بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اصغر گودرزی امروز دوشنبه در بازدید از آخرین وضعیت تجهیز و بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم آباد، هدف از سفر به خرم‌آباد را پیگیری باز طراحی و ارائه خدمات قابل قبول به مردم خرم‌آباد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه قریب به ۲۰ سال از کلنگ زنی و طراحی فضای کتابخانه می‌گذرد، این کتابخانه با خدمات و فعالیت‌های به‌روز کتابخانه‌ها فاصله دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی که از قبل با همکاری همکاران در اداره کل عمران نهاد صورت گرفته است، بیان داشت: در این سفر به دنبال این هستیم که بتوانیم از این فضا در رابطه با خدمات به روز کتابخانه‌ای بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم و بتوانیم فضاهای موجود را بازطراحی کنیم.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه فرآیند بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی خرم آباد آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در دو فاز به بهره برداری می‌رسد تلاشمان این است در فاز اول بیشترین خدمات را ارائه دهیم و خدمات اصلی و پایه را در فاز اول پیش‌بینی کنیم.

گودرزی، تجهیز کامل کتابخانه‌های مرکزی را از وظایف نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد و افزود: تجهیز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز مرحله به مرحله پیش رفته و به زودی اعتبار مرحله اول در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی، ادامه داد: در طرح و نقش اولیه‌ای که در چند وقت اخیر در تهران همکاران روی آن کار کردن بخش کودک با بیش از ۱۰ زیر مجموعه شامل فضای انتظار والدین، مادر و کودک، مخزن، نشریات پیش‌بینی شده است، همچنین بخش نوجوان شامل تالار علم و خلاقیت که آزمایش‌های شبیه‌سازی و ساخت‌کده بوده که امیدواریم بخش‌های دیگری نیز به آن اضافه شود و بخش سالمندان نیز به صورت ویژه پیش بینی شده است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بعضی از بخش‌های ویژه برای اولین بار در کتابخانه مرکزی رشت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و برای دومین بار در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اتفاق خواهند افتاد، افزود: بخش نشریات، بخش مخزن، نابینایان و ناشنوایان، کمک درسی و سالن‌های مطالعه با ویژگی‌های خاص خود و خدمات مبتنی بر وب در فاز اول پیش‌بینی شده است و منابع دیداری و شنیداری را نیز در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خواهیم داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید