گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
آماده باش جهادکشاورزی لرستان در سیلاب/تامین علوفه دام، پشتیبانی و لجستیک کل شهر

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران جهاد کشاورزی شهرستان دورود اظهار کرد: باتوجه به بارندگی‌های پیش روی و احتمال سرریز شدن سد مروک و بروز سیل، اطلاع رسانی کامل به کشاورزان و بهره برداران انجام شود. عبدالرضا بازدار افزود: ما آمده ایم در خدمت […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران جهاد کشاورزی شهرستان دورود اظهار کرد: باتوجه به بارندگی‌های پیش روی و احتمال سرریز شدن سد مروک و بروز سیل، اطلاع رسانی کامل به کشاورزان و بهره برداران انجام شود.

عبدالرضا بازدار افزود: ما آمده ایم در خدمت مردم باشیم ، بارندگی‌های چند روز آینده ممکن است خسارت مالی داشته باشد اما نگذاریم برای اهالی منطقه اتفاق ناگواری روی دهد، موظف هستیم اطلاع‌رسانی به مردم داشته باشیم.

وی افزود :بارندگی‌ها علیرغم همه مشکلات ، رحمت الهی است و مناطقی که دچار خشکسالی بودن وضعیت خوبی دارند بارندگی محدودیت‌هایی در مبارزه با علفهای هرز و سمپاشی ایجاد کرده است ، باید امکانات شامل : ادوات ، سم پاش ها و نهاده ها آماده باشند که به محض مساعد شدن شرایط جوی نسبت به مبارزه با بیماریها و آفات امراض اقدام شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود : از ظرفیت پهنه ها جهت اطلاع رسانی به کشاورزان ، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بمنظور جابجایی دام و امکانات خود استفاده کنید .

«عبدالرضا بازدار» افزود: علیرغم تمام مشکلات مالی با سعی و تلاش و کوشش و تمهیدات لازم می شود از خیلی از خسارات جلوگیری نمود.

در ادامه این جلسه آقای دکتر اکبری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دورود گفت؛ سد مروک ۱/۵ متر تا سرریز شدن فاصله دارد ظرفیت کل ۱۰۵ میلیون مترمکعب می‌باشد که در حال حاضر ۹۵ میلیون مترمکعب آن پر شده است.

وی افزود: بارندگی ها از امروز شروع شده و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه میزان بارندگی‌ها به ۱۰۰ میلی‌متر خواهد رسید .

وی افزود: در حال حاضر دبی رودخانه پایین دست سد مروک در شهرستان دورود ۳۰۰ متر مکعب است که پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۴۰۰ متر مکعب برسد که در این صورت در شهر و روستا مشکل خواهیم داشت.

دکتر اکبری ادامه داد: بنابر این دو مسئله برای جهاد کشاورزی مهم است یکی بحث تامین علوفه دام ها و دیگری پشتیبانی و لجستیک کل شهر است که به جهاد کشاورزی واگذار شده است .

وی افزود: ناوگان ماشین آلات کل ادارات شهرستان دورود باید در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود مستقر شوند ، توزیع ماشین با جهاد کشاورزی است و نیاز به ماشین وانتی می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود گفت: اطلاع رسانی به روستاهایی که در خطر هستند انجام شده است تا جایی که امکان دارد باید از خسارات جانی جلوگیری نماییم.

وی افزود: روستاهای سنگر ، فرمان آباد ، شکرآباد ، مرز آباد ، کا محمدرضا ، حسین آباد نباتی و گوشه پل ۱۰۰ درصد در معرض خطر سیل قرار دارند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید