در راستای تفاهم نامه سازمان بهزیستی لرستان و اداره کل آموزش و پرورش لرستان صورت گرفت:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۲۰ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی در کودکان۳تا۶سال

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در راستای تحقق سیاست های کلان و سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تفاهم نامه ما بین بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش لرستان منعقد گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، همایون عمودی زاده افزود:این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه های پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی در کودکان گروه سنی ۳ تا ۶ ساله شهری ، روستایی و عشایری سراسر استان که در چارچوب قوانین و مقررات مرتبط با دستورالعمل های جامع برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی کودکان است صورت می پذیرد.

وی به برخی وظایف اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه اشاره کرد و بیان کرد: اداره کل بهزیستی می بایست از ظرفیت های خود به ویژه پایگاهها و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت این سازمان که به عنوان‌پایگاه سنجش در نقاط شهری و روستایی انتخاب شده اند در راستای گسترش برنامه استفاده نمایند.

مدیر کل بهزیستی لرستان عنوان کرد:.در این راستا همکاری های لازم را در جهت تهیه و چاپ محتوای آموزشی و ابزار اجرای برنامه مربوطه را در دستور کار قرار می دهد.

همایون عمودی با اشاره به اینکه بهزیستی همکاری های لازم در خصوص تهیه عینک ارجاع سطح ۲ ( اپتومتریست ) و سطح ۳( چشم پزشک ) را انجام میدهد افزود : انجام عمل جراحی برای کودکان بی بضاعت مهدهای کودک، پیش دبستانی ها، مدارس شهری و روستایی و عشایری سراسر استان را تا رسیدن به
درمان کامل را نیز انجام می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در این تفاهم نامه آموزش و پرورش می بایستی در جهت حضور مربیان و مراقبین سلامت معلمان مدارس دارای پیش دبستانی و مهد کودک در دوره های توجیهی بهزیستی مساعدت و همکاری لازم را بعمل آورد.

مدیر کل بهزیستی لرستان در خصوص فضا و مکان سنجش بینایی و شنوایی افزود:
اداره کل آموزش و پرورش می بایست فضا ،مکان و ساختمان های مربوط به آمادگی‌ها و مدارس خود را جهت استفاده به عنوان پایگاه های سنجش بینایی و شنوایی در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد.

وی تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش همکاری های لازم را پیرامون پیگیری امور مربوط به کودکان مبتلا به تنبلی چشم با اختلالات
بینایی و بیماری های چشمی و همچنین کودکان دارای مشکلات شنوایی با رسیدن به هدف درمان کامل را صورت می دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نسبت به صدور کارت سلامت بینایی در هنگام معاینه چشم نوآموزان بدو ورود به دبستان و
نگهداری این کارت در شناسنامه سلامت دانش آموزان اقدام می نماید افزود : صدور کارت سلامت شنوایی در هنگام معاینه گوش نوآموزان بدو ورود به دبستان دیگر موارد تعهد این قرارداد می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید