فرماندار خرم‌آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۲ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
احتمال بروز بحران آب برای روستاهای استان/ شرکت آب‌ منطقه‌ای باید با برداشت‌های غیرمجاز آب برخورد کند

فرماندار مرکز لرستان خبر داد: احتمال بروز تنش آبی برای ۱۰۰ روستای خرم‌آباد وجود دارد و در حال حاضر برخی روستاها به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: برخی روستاهای حوزه شهرستان خرم‌آباد به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند و با توجه به استمرار خشک‌سالی باید تمهیدات لازم جهت مقابله و به حداقل رساندن مشکلات خشک‌سالی پیش‌بینی شود.

 طولابی با اشاره به اعتبارات عمرانی حوزه شهرستان عنوان کرد: کل اعتبارات مصوب شهرستان از محل همه منابع مختلف بودجه‌ای در سال جاری بالغ‌بر ۲۷۵ میلیارد تومان می‌باشد.

 وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده همه موافقت‌نامه‌ها مبادله شده و تخصیص ۶ ماهه اول سال اعلام شده است و انتظار می‌رود همه مدیران دستگاه‌های اجرایی هر چه زودتر پیمانکاران پروژه‌ها را انتخاب و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شود.

 فرماندار خرم‌آباد بر نظارت مستمر کمیت و کیفیت کار پیمانکاران تأکید کرد و افزود: از این‌ رو باید گزارش‌ها مستمر به معاونت عمرانی فرمانداری خرم‌آباد ارائه شود.

 وی با اشاره به بروز پدیده خشک‌سالی در خرم‌آباد، تصریح کرد: پدیده خشک‌سالی، خسارت‌های زیادی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی وارد کرده است که نیاز است در زمینه مدیریت دستگاه‌های متولی این موضوع به خوبی بررسی و در قالب کارگروه‌های تخصصی پیگیری شود.

 فرماندار خرم‌آباد تاکید کرد: شرکت آب‌ منطقه‌ای باید با برداشت‌های غیرمجاز آب برخورد نماید و از کشت محصولات آب‌دوست در اراضی شهرستان خرم‌آباد جلوگیری شود.

 طولابی در پایان افزود: دستگاه‌های خدماتی و واحدهای تولیدی بایستی پیش‌بینی لازم را برای جایگزینی سوخت گاز در فصل سرما داشته باشند و مدیران استان لرستان باید برای مقابله با حوادث احتمالی همچون آتش‌سوزی، سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و بحران‌های فصل سرما آمادگی لازم را داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید