گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
اختلاف ۲۶ ساله در دلفان به سازش ختم شد

رئیس کل و معاونین دادگستری استان لرستان با حضور در یک مراسم محلی که در یکی از روستاهای بخش دلفان استان برگزار شد پس از ۲۶ سال به یک نزاع جمعی خاتمه دادند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پس از گذشت ۲۶سال کدورت و اختلافی که منجر به از دست دادن جان ۲ نفر و قصاص نفس یک محکوم شده بود در نهایت با حضور و همت رئیس کل و همراهی معاونین دادگستری کل استان لرستان و مسئولان استانی و شهرستانی در یک مراسم محلی مردم لرستان که در یکی از روستاهای شهرستان دلفان «روستای یوسفان‌علیا از روستای کاظم اباد بخش میر بیک» برگزار شد با ایجاد صلح و سازش بین طرفین به پایان رسید.

در ادامه محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به ایمان مردم لرستان و گذشت زبانزد آن‌ها، یادآورشد: رافت و گذشت مردم لرستان موجب شده تا در ۲ سال اخیر ۵۵ پرونده قصاص نفس به صلح وسازش منجر شود.

وی افزود: یکی از خصلت‌های مردم استان لرستان ازخودگذشتگی است که به رغم اینکه محق اجرای حکم قصاص هستند اما ازحق خود گذشت می‌کنند تا صلح و برادری را در میان خود زنده نگه دارند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه تلاش، زحمت و برکت وجود معتمدین و ریش‌سفیدان قطعا یکی از عناصر مهم این صلح وسازش‌ها است ، افزود: این ایمان و اعتقاد مردم است که موجب این مودت‌ها می‌شود.

رزم با اشاره به اینکه اجرای احکام دادگاه‌ها موجب مودت نمی‌شود، اضافه کرد: اما اجرای صلح بعد ازحکم دادگاه موجب دلگرمی و برادری ومودت خواهد شد.

وی سپس افزود: در استان لرستان هرجایی که امکان صلحی و سازشی ایجاد شود دستگاه قضایی لرستان حاضر خواهد شد تا مردم حس کنند دادگستری استان لرستان ممنون و حامی آنها دربرگزاری این قبیل مراسم‌ها است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اختلاف مذکور از سال ۱۳۷۵ ایجاد و تاکنون ادامه داشته است، اضافه کرد: رخت بربستن این اختلافات دراین روز برترین کار مردمی و یک اقدام الهی است.

رزم ادامه داد: این امر مایه مباهات است و برخود می‌بالیم که مردم اینگونه ازحق خود گذشت می‌کنند تا برادری ومودت جایگزین خشم و کدورت شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید