گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۴۸ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
اخذ مجوز ۶ هزار مشترک خانگی نیروگاه خورشیدی در لرستان/ شهرهایی که زاویه تابش مناسبی دارند از این فرصت بهره ببرند

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان خبر داد: تمام تلاش سازمان این است که در این فصل گرما خاموشی خارج از کنترلی رخ ندهد و این مهم همکاری مردم را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهران امیری اظهار کرد: اراداتی که مولد دارند این مولدها را وارد مدار کنند تا حداقل دو ساعت در روز بار مصرفی را روی مولد بیندازند که الیته این مهم مصوبه هیات وزیران است.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: براین اساس وزارت نفت و شرکت توزیع برق نیز در بهسوخت به این ادارات کمک خواهد کرد.

امیری در خصوص نیروگاه‌ها و تولید برق خورشیدی بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌های خوبی بین استانداری و شرکت ساخت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال انجام است تا بتوانیم ۶۰۰۰ مجوز مشترک خانگی را اخذ کنیم تا بتوانند نیروگاه خورشیدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی می‌توانند با دریافت تسهیلات نیروگاه خورشیدی داشته باشند و این مهم می‌تواند برای افراد درآمد پایداری ایجاد کند چراکه خرید تضمینی ۲۰ ساله با شرکت توزیع برق خواهند داشت.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: این موضوع می‌تواند کمک درآمدی برای خانواده‌های تحت پوشش سازمان و نهادهای حمایتی داشته باشد.

امیری گفت: کشور در نظر دارند که ۶۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر و نیروگاه خورشیدی و بادی بنا به جغرافیای مناطق احداث شود که لرستان نیز پیگیر است که بتوانیم مکان‌هایی را برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران شناسایی کنند.

وی افزود: میزان کیلواتی که قرار است توسط سرمایه‌گذار تولید شود مشخص خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: افراد عادی می‌توانند در راستای تولید انرژی خورشیدی اقدام کنند اما تسهیلات به آنان تعلق نمی‌گیرد.

امیری بیان کرد: در لرستان ۲۴ مگاوات انرژی تجدید پذیر  به صورت پراکنده تولید می‌شود که عدد خوبی است که در پیک تابستانه به شرکت توزیع برق استان کمک می‌کند.

وی گفت: مردم می‌توانند در شهرهایی که زاویه تابش مناسبی دارند از این فرصت بهره ببرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید