دانستنی های استاندارد برای خانواده:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۳ :: ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
از کنسرو ماهی در روغن چه می دانیم؟

کنسرو ماهی تون در روغن، فرآورده ای است که از یک یا چند گونه ماهی تازه یا منجمد (جدول 2 استاندارد ملی ایران به شماره 2870)

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دانستنی‌های خانواده_ پس از طی مراحل انجماد زدایی ماهی منجمد، قصابی (جداسازی سر و تخلیه امعاء و احشاء)، شستشو (با آب آشامیدنی)، پخت اولیه و جداسازی زوائد غیر گوشتی (مانند پوست، فلس، استخوان)، درون ظروف غیر قابل نفوذ مجاز پر شده و پس از افزودن نمک به صورت بلور یا آب نمک که طبق شرایط خوب تولید آماده سازی شده است، روغن و مواد اختیاری مجاز، دربندی می شود و به منظور انجام عملیات سترون تجاری آماده عرضه می گردد. در تولید کنسرو ماهی تون می توان از گوشت ماهی پخته، پاک شده و منجمد استفاده کرد.

ویژگی های حسی و ظاهری:
كنسرو ماهی تون باید مزه و بوی طبیعی را دارا بوده و عاری از هرگونه مزه و بو نامطلوب باشد. بافت گوشت فرآورده باید طبیعی بوده و سفت و یا لهیده و خمیری نباشد.
کنسرو ماهی تون باید عاری از هرگونه مواد افزودنی مانند، رنگ ها، نگهدارنده و مواد تثبیت کننده باشد، و عاری از هرگونه عامل ناپذیرفتنی مانند فلس، پوست، استخوان، باله، دم، امعاء و احشاء، آب شش و هر چیزی غیر از گوشت ماهی، هرگونه موجود زنده، مرده و یا بقایای آنها، شن، ذرات شیشه، و فلز باشد.
وضعیت ظاهری بسته بندی فرآورده:
قوطی کنسرو ماهی تون باید سالم بوده و فاقد هرگونه بادکردگی، نشتی، زنگ زدگی، و فرو رفتگی باشد.

آگاهی های زیر بايد بر روی هر بسته با خط خوانا و غیر قابل تغییر، نوشته، چاپ و / یا برچسب شود:
– نام و نوع فرآورده
– نام و نشاني توليد كننده و علامت تجارتی آن
– نام مواد متشکله به ترتیب مقدار 
– درصد وزن آبکش گوشت ماهی
– سري ساخت
– وزن خالص
– تاريخ توليد و تاريخ سپری شدن قابلیت مصرف (به روز، ماه و سال)
– شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
– عبارت در جای خشک و خنک نگهدای شود
– روش مصرف
– عبارت ساخت ایران
– علامت استاندارد ایران و کد ده رقمی
قبل از خرید، باید به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه شود. با ارسال کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توان از اصالت و اعتبار نشان استاندارد، اطمینان حاصل کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر، به استاندارد ملی ایران به شماره ۲۸۷۰ در پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانیstandard.isiri.gov.ir  (بانک های اطلاعاتی- فهرست استانداردهای ملی) مراجعه شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید