تاریخ: ۲۳:۲۰ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
استاندار با کسی تعارف نکند / رفع مشکلات؛ سنگ محک باشد

استاندار لرستان نقش مهمی در توسعه استاندارد و رفع مشکلات استان آنقدر که به برنامه‌ریزی و تلاش تیم مدیریتی استان وابسته است، تلاش و کار جهادی مدیران کل ادارات نیز بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری‌سنگ نوشته، لرستان به واسطه مدیریت‌های غلط در طول چند دهه اخیر با مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… مواجه است و به دلیل بی‌توجهی‌ها و تعلل مدیران گذشته امروز رتبه نامیمون و نامبارک اول را در حوزه فلاکت و بیکاری دارد.

رئیس جمهور در جریان سفر چند ماه قبل به لرستان در بازدید میدانی و صحبت با مردم به شرایط بحرانی این استان پی برد تا جایی که در یک محفل تقریبا خصوصی در جریان سفر اخیر گفته بود “وقتی شرایط این لرستان را می‌بینیم این اجازه را به خودم نمی‌دهم که لحظه‌ای در این استان استراحت کنم.” همین ‌شد که سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به لرستان بر اساس آمار و ارقام بیشترین مصوبات مناسبی با اعتبار ریالی و ارزی مناسب به همراه داشت.

اما همه ما نیک می‌دانیم که مصوبه و موافقت‌نامه به تنهایی منجر به رفع مشکلات نمی‌شود و برای تحقق وعده‌های مصوب و جذب اعتبارات حتما باید پیگیری جدی انجام شود که این کار بر عهده مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

در همین راستا در یکی دو ماه گذشته شاهد بوده‌‌ایم استاندار لرستان وقت زیادی برای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان گذاشته و رایزنی‌های هفتگی و روزانه وی در این راستا ادامه دارد تا جایی که در همین مدت خبرهای خوبی به گوش رسیده و علاوه بر فعال شدن چند پروژه حیاتی لرستان از جمله سد گاشمار(معشوره) و راه‌آهن سراسری، بالغ بر ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار دولتی نیز به استان وارد شده است که در این مدت کوتاه در نوع خود بی‌نظیر است (جذب اعتبارات در سال جاری تا قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بوده است!)

علی ایالحال هنوز تغییر خاصی در شرایط اقتصادی و توسعه لرستان رخ نداده و دلیل آن هم این است که مشکلات این استان آنقدر زیاد است که به سادگی قابل حل و فصل نیست.

اکنون که شاهد آن هستیم تغییر مدیران شدت گرفته و مدیران تازه نفس به مرور جای مدیران قبلی را می‌گیرند، زمان آن است که حرکت برای توسعه لرستان و برون رفت از عقب ماندگی تاریخی شدت گیرد و تیم مدیریتی استان با سرمربی‌گری استاندار در این راستا حرکت کند.

بدون شک استاندار لرستان نقش مهمی در توسعه استان دارد اما یقینا اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان مدیران صف در این مسیر کار جهادی و شبانه روزی نداشته باشند بخش اعظمی از کار روی زمین می‌ماند.

رفع مشکلات و رسیدن لرستان به توسعه لرستان همانقدر که به برنامه ریزی و تلاش تیم مدیریتی ارشد استان وابسته است، به تلاش و کار جهادی مدیران کل ادارات نیز بستگی دارد.

حال که تیم مدیریتی ارشد استان تا این لحظه با تمام توان وارد میدان شده است، هیچ بهانه‌ای از مدیران کل برای انجام ندادن مناسب امور محوله پذیرفته نیست، چراکه زمانی برای فرصت سوزی باقی نمانده و اگر در شرایطی که دولت نگاه خوبی به توسعه لرستان داشته و مصوبات خوبی برای آن داشته است مدیران نتوانند هم پای مدیریت ارشد استان تلاش داشته باشند، نمی‌توان نتیجه مناسب را شاهد بود.

از این رو همانگونه که رئیس جمهور در سفر به لرستان با درک شرایط و از از طرفی با رایزنی مسوولان ارشد لرستان بیشترین مصوبات مربوط به سفرهای استانی خود را به لرستان اختصاص داد، مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید بدانند که بجز کار شبانه روزی و جهادی هیچ چیزی از آنها قابل پذیرش نیست و قطعا مردم، رسانه‌ها، مطالبه گران و کنشگران سیاسی و اجتماعی یقه مدیران تنبل و غیر فعال را می‌گیرند.

این انتظار نیز از مدیریت ارشد لرستان می‌رود که در مسیر توسعه استان با هیچ مدیری تعارف نداشته و اگر پس از مدتی مشخص شد مدیری عیار لازم و توان رفع مشکلات را ندارد بدون تعارف با وی برخورد شده و تصمیم عاجل گرفته شود.

امیدواریم وعده‌های دولت در خصوص رفع مشکلات لرستان در آینده نه چندان دور عملی شده و مردم این دیار از فلاکت موجود در استان دور شوند و دور بمانند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید