گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۲۵ :: ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
خبرنگاران در تاسیس داروخانه هلال احمر نقش پررنگی داشتند/ راه اندازی ۱۹۷ خانه هلال در لرستان

صبح امروز مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خبر داد: طی دو سال اخیر 197 خانه هلال را در مناطق روستایی و صعب‌العبور راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صارم رضایی گفت:  حدود ۱۹۱ جمعیت ملی داریم که هلال احمر نیز زیرمجموعه فدراسیون جمعیت ملی است و در سال‌های گذشته ۴ هزار ۹۷۷ نوع حادثه در استان داشتیم که هلال احمر به بیش‌از یک میلیون و ۷۳ نفر افراد حادثه دیده از طریق هوایی و زمینی خدمت رسانی کرده است.

امدادرسانی به ۱۴۵ هزار و ۷۲۲ نفر در سیلاب ۹۸

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در سیل فروردین ۹۸ ؛ بیست و پنج استان کشور درگیر سیلاب شدند و لرستان هم یکی از این استانها بود که متحمل خسارات زیادی شد.

وی ادامه داد: در این سیلاب ۱۴۵ هزار و ۷۲۲ نفر امدادرسانی کردیم وحدود ۱۰ هزار چادر توزیع شد و در سیل لرستان توانستیم کمک‌های خوبی را از کشورهای مختلف جذب کنیم که جمعیت هلال‌احمر لرستان مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: سیل گذشته فارغ از خسارات فرصتی برای جمعیت هلال احمر استان بود که توانستیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم و ناوگان خودرویی را به‌روز کنیم.

احداث داروخانه هلال احمر دستاورد طلایی هلال احمر لرستان

رضایی در خصوص داروخانه هلال نیز بیان کرد: اصحاب رسانه در بحث احداث داروخانه همکاری بسیار خوبی با هلال‌احمر داشتند که همچنان این مرکز تهیه داروی بیماران خاص را بر عهده دارد و دیگری نیازی نیست ببماران لرستانی برای تکمیل پروسه درمان به دیگر استانها سفر کنند.

وی با اشاره به کمک های هلال احمر به بیماران نیازمند گفت: یکی از خدماتی که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال های گذشته در دستور کار قرار داده، ارائه کمک های بلاعوض به بیماران نیازمند است. این خدمات در قالب کمک هزینه معیشتی و پرداخت هزینه های دارو و درمان انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: در این مدت حوادث زیادی در سطح استان رخ داد که جمعیت هلال احمر لرستان به فضل خداوند متعال توانست امدادرسانی و خدمات رسانی های لازم را انجام دهد.

جذب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های یونیسف

رضایی در ادامه گزارش عملکرد خویش تشریح کرد: خوشبختانه چیزی که در رزومه کاری برای ما افتخار است این است که موفق شدیم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از کمک‌های یونیسف را برای احداث چندین زمین بازی مورد نیاز کودکان در مناطق کمتر برخوردار جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه استخدام داوطلبان و جذب کمک های مردمی نسبت به دیگر استانها اقدامات مناسبی در سطح استان انجام داده است، افزود: در حوزه احداث خانه های هلال روستایی در دو سال اخیر ۱۹۷ خانه هلال در مناطق مختلف استان دایر شده و دوره‌های آموزش‌های لازم به مردم ارائه شده است.

رضایی همچنین گفت: در باب دیگر خدمات جانبی جمعیت هلال‌احمر لرستان بیش از ۲۰ هزار پک لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق دورافتاده و آسیب دیده توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سایت هوایی جمعیت هلال‌احمر لرستان یک سایت چند منظوره است، افزود: یک مرکز کنترل عملیات در این سایت کلنگ زنی و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در پایان گفت: احداث داروخانه هلال احمر لرستان با کمک اصحاب رسانه عملیاتی شد و این مجموعه در حال تبدیل شدن به یک برند در سطح کشور است و نیز شرکت پخش سها در استان دایر شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید