افتتاح سرای محله‌‌ی پشت‌بازار خرم‌آباد همزمان با هفته قوه قضاییه و هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد:
تاریخ: ۲۲:۲۵ :: ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
افتتاح سرای محله‌‌ی پشت‌بازار خرم‌آباد

نیروی انتظامی سد محکمی در برابر اقدامات دشمن برای توزیع مواد مخدر در کشور است .طراحی دشمن این است که جوانان کشور را به سوی مصرف مواد مخدر هدایت کند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرای محله‌ی قدیمی پشت‌بازار خرم‌آباد با عنوان سرای محله‌ی شهدای پشت‌بازار، افتتاح شد.

عصر یکشنبه، ۶ تیرماه، با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی، معاون اجتماعی ناجا لرستان (سرهنگ گلالی)، شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد (حسنوند)، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد (حجت‌الاسلام و المسلمین بیرانوند)، نماینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان (مؤیدی‌کیا)، مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب دلاکان (طاهره احمدی) و کارکنان این دفتر، نماینده مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان (طهماسبی)، تعدادی از مردم، شورای محله و معتمدان محل، سرای محله‌ی شهدای پشت‌بازار افتتاح شد.
همچنین حاضران در این آیین، از نمایشگاه آموزشی نقاشی با موضوع آموزش کودکان و خانواده‌ها برای مقابله با مواد مخدر که توسط دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب‌دلاکان برپا شده است، بازدید کردند.

همکاری و همیاری مشترک شهرداری خرم‌آباد، سازمان فرهنگی‌،اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد، نیروی انتظامی لرستان (معاونت اجتماعی ناجا لرستان)، دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب دلاکان، شورای محله و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان،‌ این برنامه را رقم زد.

از بانوان یاریگر برای مبارزه با مواد مخدر محله تقدیر شد و همچنین از تعدادی از ورزشکاران محله پشت‌بازار هم تجلیل شد.

دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب دلاکان، از سرای محله در جهت تقویت آموزش‌ با تأکید بر آموزش کودکان و نوجوانان محله استفاده خواهد کرد.

همچنین این دفتر کارگاه آموزشی مرتبط با تولیدات برخی صنایع دستی را در این سرا راه‌اندازی کرده است.

این برنامه همزمان با گرامیداشت هفته‌ی قوه قضاییه و هفته‌ی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

مالکیت سرای محله در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد است و این سازمان تلاش می‌کند با تقویت همکاری با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی محله‌های حاشیه‌نشین، آموزش و توانمندسازی را با محوریت این دفاتر، پیگیری کند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان نیز از این‌گونه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر، حمایت می‌کند.

سرهنگ میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان در سخنانی در این آیین گفت:«نیروی انتظامی همواره در مسیر مبارزه با مواد مخدر، پیشگام بوده است به گونه‌ای که تاکنون در کل کشور بیش از ۶ هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی کشور در این راه شهید شده‌اند».

وی توضیح داد:«طراحی دشمن آن است که از طریق توزیع گسترده مواد مخدر، جوانان این مملکت را آلوده کند و نیروی انتظامی، همواره یک سد محکم در برابر اقدامات دشمن بوده است».

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان، خواستار تقویت اقدامات مختلف در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی (توانمندسازی) در محلات مختلف حاشیه‌نشین برای پیشگیری از اعتیاد و تقویت اقدامات مختلف برای مبارزه با مواد مخدر شد و از همکاری خوب مردم محله قدیمی پشت‌بازار، سپاسگزاری کرد.

وی همچنین از شهرداری خرم‌آباد و دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب دلاکان، به خاطر برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و ایجاد سراهای محله،‌ تقدیر کرد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین بیرانوند، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد هم یک گزارش کاری درباره‌ی فعالیت سراهای محله ارائه کرد و توضیح داد که ایجاد اینگونه سراها یک اقدام مهم در راستای تقویت فعالیت‌های دینی و عام‌المنفعه در جامعه‌ی اسلامی است.

آقای بزرگمهر، از معتمدان محله‌ی پشت‌بازار خرم‌آباد نیز در سخنانی به این نکته اشاره کرد که سراهای محله باید به محل‌هایی برای تقویت فرهنگ مطالبه‌گری مردم محل تبدیل شوند و بتوانند خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و امثالهم را به مردم محل ارائه کنند.

وی از مدیریت و کارکنان دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی پشت‌بازار و درب دلاکان، شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد و مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد به خاطر تلاش و پیگیری برای ایجاد سرای محله‌ی شهدای پشت‌بازار، تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد که با اقدامات بیشتر دولت و شهرداری، زیرساخت‌های مختلف محله، ارتقا یابند و سطح آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی محله، کاهش یابد.

گفتنی است شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان دارای ۱۵ محله‌ی حاشیه‌نشین و تعداد ۸ دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی است.

خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید