مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:
تاریخ: ۰:۱۷ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
افزایش میزان جریمه شکارچیان / هیچ جریمه ای ضرر شکار غیرمجاز را جبران نخواهد کرد

شامگاه امروز ۱۳ اسفندماه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان‌ گفت: متاسفانه در استان لرستان نیز مانند سایر استانها با پدیده شکار غیرمجاز مواجه هستیم و بویژه اینکه استان زیبای لرستان دارای تنوع زیستی و جانوری متعددی است که این‌مهم باید هر شهروند را متوجه پاسداشت این مواهب کند نه معدوم کردن آنان.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهرداد فتحی بیرانوند مبارزه با پدیده شکار غیرمجاز را مرهون ورود رسانه و اصحاب قلم عنوان کرد و گفت: این امر مستلزم فرهنگسازی مداوم و تنویر و جهت دهی درست به افکار عمومی ست که هر گونه زیبای گیاهی و جانوری را داشته ای باارزش و متعلق به دامان طببعت بدانند و به جد در حفظ حیات و بقای آن کوشا باشند.

فتحی بیرانوند افزود: خوشبختانه در سنوات اخیر با مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان جرایم تخلفات زیست محیطی از جمله جرایم شکار غیرمجاز به نحو قابل ملاحضه ای نسبت به گذشته افزایش پبدا کرده است که این خود یکی از عوامل موثر در بازدارندگی جرایم است.

وی ادامه داد: معمولا هر سه سال یکبار توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور این جرایم افزایش پیدا می کند و ابلاغ می شود.

فتحی ببرانوند تاکید کرد: ما به عنوان متولیان حفاظت محیط زیست اعتقاد داریم هیچ جریمه ای جایگزین و باعث جبران ضرر شکار نیست و ارزش گونه های جانوری و گیاهی بی نهایت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در پایان گفت: در ادارت استانی نیز این مهم را به سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهاد و گزارش داده و قطعا نقش موثری در کاهش جرایم خواهد داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید