گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۱۴ :: ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
الکترونیکی کردن صدور مجوزهای کسب و کار/ محدودیت‌های جدید نیز ممنوع است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: براساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در حداقل زمان ممکن و به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، الهام شادابفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور تسهیل سرمایه گذاری، مراجع صدور مجوزهای کسب و کار موظفند، شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را ساده سازی نموده تا متقاضی بتواند در صورت ارائه کامل مدارک مصرح در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.ir در حداقل زمان ممکن، مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

وی افزود:جهت تسریع در کار دستگاه های اجرایی لازم است ترتیبی اتخاذ نمایند که متقاضیان درخواست های خود را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند.

مدیر کل اقتصادی و دارایی لرستان بیان کرد: سقف زمانی برای صدور مجوز توسط هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین و در درگاه مذکور اعلام می شود.

شادابفر با اشاره به این که اخذ مدارک کاغذی از متقاضیان ممنوع است، گفت: دریافت مدارک و صدور مجوز می‌بایست بصورت کاملا الکترونیکی و غیرحضوری باشد.

وی با تاکید بر این‌که اخذ استعلام ها از سایر دستگاه ها به عهده دستگاه اصلی صادرکننده مجوز است، اظهار کرد: دستگاه صادرکننده مجوز باید مدارک لازم برای اخذ هر استعلام مانند دیگر مدارک لازم، در درگاه تخصصی خود از متقاضی دریافت و مجوز را در زمان معین صادر نماید.

شاداب فر افزود: وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز، که خارج از چارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز، ممنوع است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: درصورت محدودیت منابع طبیعی یا محیط زیستی، وضع محدودیت جدید به تشخیص نهادهای ذی ربط، منوط به تأیید هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و با تصویب هیأت وزیران مجاز است و تا قبل از تصویب هیأت وزیران اعمال محدودیت های جدید نیز ممنوع خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید