مدیرکل نوسازی مدارس لرستان؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۱۱ :: ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
۲۳ تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز منعقد شده است/ یک سوم فضاهای آموزشی توسط خیرین ساخته می‌شود

صبح امروز مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در سال جاری 23 تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز منعقد شده است لذا امیدواریم با فرهنگسازی اصحاب رسانه خیرین مشارکت بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، یونس بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه نوسازی مدارس ۵۰ سال قدمت دارد، گفت: نوسازی مدارس وظیفه ساخت، استانداردسازی و تهیه وسایل مورد نیاز برای مدارس و در یک جمله احداث ساختمان‌های باکیفیت برای مدارس را برعهده دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تاکید بر اینکه لرستان رتبه چهارم جذب اعتبار را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در سال جاری ۲۳ تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز منعقد شده است.

وی در ادامه خبر داد: ۱۶ مدرسه با ۳۸ کلاس درس در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

بهاروند با بیان اینکه نوسازی مدارس از سه دستگاه بزرگ در جذب اعتبارات است، گفت: سرانه آموزشی لرستان ۵/۶ متر، سرانه ورزشی ۲۴ صدم متر به ازای هر نفر است که این رقم در سطح کشور ۳۸ صدم متر است و باید در بحث فضاهای ورزشی مدارس کار بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۱۳۸ پروژه نوسازی مدارس با ۷۰۹ کلاس درس در دست اجرا است، گفت: کمک خیرین و کمک مردم در توسعه فضاهای آموزشی موثر بوده چراکه در کشور و استان یک سوم فضاهای آموزشی توسط خیرین ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه سال از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد ۶۰۸۷ کلاس درس استانداردسازی شده است و استاندارد سازی ۴۰۰ کلاس درس در حال انجام است، افزود: در مجموع و تا پایان شهریور ۶۴۸۷ کلاس درس استانداردسازی می‌شود این در حالی است که ۲۸۰۰ کلاس درس در سطح استان نیاز به استانداردسازی دارد.

بهاروند با اشاره به اجرای طرح شهید رضا پناهی با هدف ساخت مدارس استاندارد به جای مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز گفت: در استان لرستان ۱۱۲ مدارس کانکسی و ۴۵ سنگی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید