تاریخ: ۱۵:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
انهدام کوره های زغال در ارتفاعات معمولان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از انهدام ۱۰ کوره زغال گیری در ارتفاعات کوه های روستای علی مهدی سر فراش از توابع بخش معمولان خبر داد. شیرزاد نجفی گفت : در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط و زغال گیری در ارتفاعات کوه های […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از انهدام ۱۰ کوره زغال گیری در ارتفاعات کوه های روستای علی مهدی سر فراش از توابع بخش معمولان خبر داد.

شیرزاد نجفی گفت : در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط و زغال گیری در ارتفاعات کوه های بالادست روستای علی مهدی سر فراش بخش معمولان ، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به محل اعزام شدند که پس از کوه پیمایی چند ساعته، توانستند کوره های زغال را منهدم و زغال ها را ضبط نمایند.

وی با بیان اینکه وجود جنگل ها و مراتع در جلوگیری از سیل می تواند نقش بسزایی داشته باشد خاطرنشان کرد : بهره برداری های غیر اصولی و غیر قانونی انسان ها از منابع طبیعی نه تنها باعث برهم زدن تعادل اکوسیستم، بلکه باعث وجود پدیده هایی همچون سیل می شود.

نجفی ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال ، خاطر نشان کرد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال،با قطع درختان اقدام به تخریب عرصه های جنگلی می کنند قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان ، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه ایی همگانی دانست و افزود : شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه های ملی می باشد.

گفتنی است که تمام وسایل و ادوات تخریب گران ضبط گردیده و افراد متخلف تحت تعقیب قضایی می باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید