معاون کمیته امداد امام خمینی کشور:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۵۱ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
اگر تولید در کشور ما تقویت شود تحریمها خنثی می‌شود

دکتر عبدالملکی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: اگر تولید در کشور ما تقویت شود تحریمها خنثی می شود چون در اینصورت دیگر تحریمها منفعتی برای دشمنان ندارد و از آن چشم‌پوشی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، هم اکنون نشست خبری دکتر حجت الله عبدالملکی معاون کمیته امداد امام خمینی کشور در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد.

دکتر عبدالملکی ابراز داشت: با هدف بهبود تولید، حمایت از اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی کشور در تمام سطوح نیازمند انقلابی در ساختارهای مدیریتی هستیم و با اتکا به ساختارها و سیستم موجود نمیتوانم کار زیادی انجام داد.

این اقتصاددان با اشاره اینکه در کشورهایی مثل ژتپن تورم منفی است، تاکید کرد: باید از تجریبات موفق کشورهایی که در زمینه اقتصاد شکوفایی و رشد چشمگیری داشته‌اند، استفاده کنیم که عمدتا حرکاتی انقلابی و توام با خلاقیت بوده اند.

وی راهبرد اقتصادی برای برون رفت از بحران مشکلات اقتصادی را در راه‌انداختن چرخه های تولید دانست و گفت: افزایش تولید در اقتصاد موثر است و مسلما افزایش کالا، فراوانی برای برطرف کردن نیاز مردم به همراه خواهد داشت.

دکتر عبدالملکی تصریح کرد: این جمله که “در ایران محال است، چیری ارزان شود”، غلط است و اگر تولید زیاد شود قطعا اجناس ارزان می شوند.

معاون کمیته امداد کشور اظهار کرد: دومین اثر تولید روی اشتغال است که با افزایش تولید افزایش نیروی کار در کشور را داریم.

دکتر عبدلملکی تصریح کرد: در کشور ژاپن تورم‌منفی داریم یعنی هرسال اجناس ارزانتر از سال قبل می شود و علتش در افزایش تولید است در این کشور علاوه براین مدیریت سیستم بانکی و نقدینگی درستی دارند.

معاون کمیته امداد کشور استفاده از موج های سیاسی و سایر ظرفیت‌های کشور به منظور ایجاد تحول اقتصادی در کشور را دارای اولویت عنوان کرد و تاکید کرد: با توجه بحران معیشتی و تورم اخیر از مردم نیز انتظار می‌رود در انتخاب نامزد‌ها به ارزیابی اصولی و معیار‌های دقیق ایجاد تحول و رشد اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید