تاریخ: ۸:۱۷ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
بازگشت پیکر مطهر شهید عزیزالله بهاروند بعد از ۳۶ سال

پیکر مطهر شهید عزیزالله بهاروند بعد از 36 سال به زادگاهش باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پیکر مطهر شهید  عزیزالله بهاروند بعد از ۳۶ سال در جزیره مجنون شناسایی گردیده و به زودی در خرم آباد تشییع می شود.

شهید عزیز الله بهاروند در سال ۱۳۳۹ در  روستای دیناروند علیا از توابع شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. با به ثمر نشستن انقلاب برای دفاع از کیان اسلامی در ارتش استخدام گردید و بعد از طی دوران آموزشی از طریق لشکر نوهد به مناطق جنوب اعزام گردید و سرانجام در عملیات بدر در تاریخ ۶۳/۱۲/۲۶ در درگیری با مزدوران بعثی به فیض عظمای شهادت نائل گردید و پیکرش در منطقه برجای ماند. اخیراً در شناسایی که در جزیره مجنون انجام گرفت پیکر این شهید گرانقدر شناسایی شد که قرار است بعد از ۳۶ سال به زادگاهش بازگردد.

صادق هادی پور رییس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان خرم آباد گفت: شهید “عزیز الله بهاروند” جز نیروهای ویژه و تخصصی لشکر ۲۳ حمزه ارتش بود که در ۲۶ اسفند ماه سال ۶۳ در سن ۲۴ سالگی، طی عملیات بدر در منطقه هورالهویزه به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: جلسه هماهنگی استقبال از پیکر مطهر این شهید در ستاد فرماندهی لشکر ۸۴ ارتش و با حضور نمایندگان دستگاه ها و نمایندگی ولی فقیه در لرستان برگزار شده است.

هادی پور تصریح کرد: در صورت اتمام کار کمیته تفحص و انتقال پیکر مطهر از معراج شهدا به خرم آباد، روز دوشنبه ۱۳ بهمن، ساعت ۹ صبح مراسم تشییع پیکر شهید بهاروند از درب پادگان لشکر ۸۴ بدرآباد به سمت گلزار شهدای فاطمیه ماسور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

گفتنی ست: استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید