تاریخ: ۲۰:۳۶ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
باند رمالی و فالگیر تلگرامی شناسایی و دستگیر شدند/شهروندان می‌توانند، موارد مشکوک را از طریق سایت cyberpolice.ir  گزارش دهند

جانشین فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند رمالی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی با عنوان سرکتاب و گره گشایی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، به نقل از وارک نیوز، سرهنگ سید علی میر احمدی در تشریح این خبر بیان داشت: طی رصد و پایش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین گزارشات ارجاع شده به پلیس فتا استان مشخص شد، اعضای باند ٨ نفره با راه اندازی کانال تلگرامی با ٧ هزار عضو از طریق فروش طلسم و فال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل تیمی از کارشناسان و تلاش شبانه روزی و با استفاده از روش‌های خاص پلیسی گرداننده اصلی کانال تلگرامی شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

جانشین انتظامی استان لرستان گفت: متهم در برابر مستندات و ادله پلیس به جرم خود با همدستی ٧ نفر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی لرستان، افزود: ٧ نفر دیگر از ادمین های کانال شناسایی که با بررسی حساب‌های بانکی آنها مشخص شد، اعضای این باند با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آن‌ها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران، آن‌ها را فریب می دادند که مبلغی بیش از ١٠ میلیارد ریال توسط گردانندگان کانال از طریق فروش فال و طلسم از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

وی بیان داشت: جرم رمالی و فالگیری در راستای جرایم کلاهبرداری و یا تحصیل مال نامشروع بررسی می‌شود، چرا که رمال و فالگیر با فریب و تقلب توانسته است اموال فرد را از دست او خارج کند که این امربعلت عدم اطلاع و آگاهی کافی از تهدیدات حوزه سایبری توسط برخی از شهروندان باعث می شود تا کلاهبرداران در قالب دعانویسی و رمالی دکان‌هایی برای خود باز کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.

میر احمدی، ضمن اعلام آمادگی پلیس استان در راستای ارائه مشاوره تلفنی و حضوری به افراد خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با پلیس همکاری کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید