مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۸ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه افرادی که در حوزه نویسندگی در بخش‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند، بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، منصور احمدی در نشست با هیأت رئیسه انجمن داستان استان اظهار کرد: برای تأمین بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار فرهنگی به همکاری نویسندگان توانمند استان نیاز داریم.

وی افزود: اگر انجمن داستان بتوانند کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت، کم شدن موالید، تشویق، ترغیب، تبلیغ خانواده‌ها برای فرزندآوری آماده کنند این اداره کل، کلیه مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب را بر عهده خواهد گرفت و آن را حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مخاطب این کتاب کودکان، نوجوانان، مسئولین، و همه اقشار جامعه هستند،‌ کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت می‌تواند زاویه دید چند نویسنده باشد.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی که موضوع آنها نیاز فرهنگی روز هستند و در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، درگیری‌های خیابانی‌، خشونت، دزدی، خیانت نگاشته شده‌اند مورد حمایت این اداره کل خواهند بود.

احمدی بیان کرد: در نگارش این آثار و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظرافت قلم، نوع بیان و زاویه دید مهم است و آثار منتشر شده جهت حمایت در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت بیمه‌ای نویسندگان در صندوق هنر گفت: رایزنی‌های لازم با صندوق هنر در این زمینه صورت خواهد گرفت و سیاست‌گذاری‌های آن مرتبط با این صندوق خواهد بود.

رئیس انجمن داستان لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: داستان جزئی از فرهنگ است و در کنار داستان‌نویسی در لرستان باید اتفاقات فرهنگی دیگری رخ دهد چرا که دغدغه‌های انجمن داستان دغدغه‌های فرهنگی است.

رضا قنبری گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به عنوان متولی فرهنگ استان انتظار داریم در کنار انجمن داستان باشد.

وی به مشکلات بیمه‌ای نویسندگان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نویسندگان در استان آثاری را نوشته‌اند،‌ اما بنا به دلایلی نتوانسته‌اند آن را منتشر و به صورت کتاب به بازار نشر عرضه کنند، اما شرایط بیمه‌ای صندوق هنر به گونه‌ای رقم خورده که برخی را به سمت کتاب‌سازی سوق داده و این مشکلاتی را برای نویسندگان استان به وجود آورده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید