دیدار مدیرکل زندان‌های لرستان با استاندار
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۰ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
با کمک خیرین ۶۵۰ زندانی بدهکار مالی به آغوش خانواده بازگشتند

مدیرکل زندان های استان لرستان به دیدار دکتر زیویار استاندار لرستان رفت.

استاندار لرستان مهمترین بخش زندان ها را توجه به اصلاح وتربیت زندانیان عنوان کرد و افزود: این کار در عدم بازگشت مجدد زندانی به زندان موثر خواهد بود واگر زندانی بعد از آزادی از زندان با اثر مثبت اقدامات اصلاح وتربیتی وبه دنبال آن در بازگشت به خانواده متنبه شده باشد این اقدام ارزشمند است.

مدیر کل زندان های لرستان نیز ضمن تبریک به استاندار لرستان ، عنوان کرد:انتظار از مجموع دستگاه قضایی ،مخصوصا زندان ها تامین امنیت و ماحصل فعالیت های دستگاه قضایی،انتظامی و امنیتی در محیطی به نام زندان است ، آنچه که در راس امور زندان ها مورد توجه قرار گرفته امنیت زندان هاست که همکاران ما شبانه روزی درحال برقراری این امر خطیر هستند.

سپس عبدالمجید کشوری درحضور استاندار لرستان به معرفی وخلاصه ای از عملکرد زندان های استان پرداخت وافزود: مجموعه زندان های استان متشکل از ۹مرکز بازپروری واصلاح و تربیتی است که در خصوص بهداشت و درمان زندان های استان،از ابتدای همه گیری ویروس کرونا با تمهیداتی که اندیشیده شد خوشبختانه هیچ یک از زندانیان مستقر در زندان های استان به کرونا مبتلا نشدندو تمامی زندانیان وکارکنان زندان هاهردو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند،همچنین در چند روز اخیر به تعدادی از زندانیان در معرض خطرهم واکسن آنفولانزا نیز تزریق شده است.

عضو شورای قضایی استان عنوان کرد: درطرح سند تحول قضای ماموریت ویژه سازمان زندان ها برای اصلاح وتربیت مجرمین رویکرد خانواده محور را در اولویت قرار داده است که با پیگیری های به عمل آمده تعداد قابل توجهی از خانواده زندانیان ساماندهی شده اند.

درادامه کشوری گفت: با کمک خیرین نیک اندیش بیش از ۶۵۰ زندانی بدهکارمالی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده برگشته اند.

کشوری اشتغال درون زندان ها را امری مهم دانست و گفت: از اولویت های مهم زندان ها امنیت زندان هاست که با ایجاد اشتغال دغدغه امنیت و تاحدودی معیشت خانواده زندانی تامین می شود.

در آخر مدیرکل زندان های استان از مشکلات وکمبودهای زندان های لرستان گفت و مسائلی که ممکن است این نهاد امنیتی را با مخاطراتی مواجه کند را مطرح کرد واز دکتر زیویار استاندار لرستان درخواست کرد بازدیدی از زندان ها استان داشته باشد.

دکتر زیویار درپایان جلسه زندانبانی را جزء مشاغل سخت عنوان کرد ودرجهت رفع مشكل آب شرب بهداشتي زندان مركزي و مشكل پسماند فاضلاب و تكميل پروژه تصفيه خانه زندان مركزي قول مساعدت داد که مسائل مطرح شده را در اولويت پيگيري قرار دهد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید