گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۴ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
برای رفع مشکل پادگان ۰۷ نیازمند به زمان برای فروش اراضی شهرداری هستیم

شهردار خرم آباد در خصوص وضعیت پادگان ۰۷ خبر داد: برای پرداخت سهم پیمانکار نیازمند به زمان برای فروش اراضی شهرداری هستیم،از کلیه مسئولان استانی و دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم به موضوع ورود کنند و شهرداری خرم آباد را یاری کنند که بتوانیم  پادگان 07 را به مردم هدیه بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شهردار خرم آباد حاشیه نشست بررسی مسائل پادگان ۰۷ خرم‌آباد اظهار داشت: قراردادی اعمال ماده ۱۰۱ شده کاربری و سرانه‌ها مشخص شده و سهم شهرداری و ارتش مشخص  شده هرچند توافق نامه جای بحث فراوان دارد و حق شهرداری ضایع شده است.

وی افزود: اگر در توافق واگذاری توجه بیشتری از طرف مسئولان وقت انجام می شد این چنین مشکلاتی پیش نمی آمد.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: واقعیت این است ۷ هکتاری که گفته می‌شود کامل در اختیار شهرداری نیست و ۱۱ ساختمان میراث فرهنگی به متراژ ۵ هزار و ۹۰۰ متر  نیز در این محدوده هستند.

وی بیان کرد: آیندگان در رابطه با ما قضاوت می کنند و اگر خدمتی نکردیم حداقل نباید خیانتی کنیم به همین منظور ۱۱ ساختمان میراث را هم شهرداری علی رغم اینکه وظیفه ای ندارد می‌تواند نگهداری کند تا تکلیفشان مشخص شود در صورتی  که در قرارداد نگهداری آنها پیش بینی نشده است.

فتوحی گفت: پادگان ۰۷ با توجه به اینکه یه سایت تاریخی است و درآینده جهت توسعه و رونق گردشگری شهر اهمیت دارد  به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و تحول بزرگی در شهر و حتی استان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با پادگان ۰۷ وظیفه اصلی به عهده میراث فرهنگی و گردشگری است که باید ورود کنند ولی با این وجود شهرداری حاضر است ملک‌هایی که در سطح شهر در اختیار دارد به صورت قانونی با پیمانکار تهاتر کند و حاضریم در سرانه مسکونی هدفگاهی بالای شصت متری که مربوط به ارتش است از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد برسانیم و امتیاز به ارتش بدهیم و سهم شهرداری را نیز از هدفگاه به ارتش بدهیم.

شهردار خرم آباد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیمانکار فقط پول نقد می‌خواهد و تهاتر ملک را قبول نمی‌کند چون شهرداری  املاکی دارد و قطعا باید از طریق مزایده و تشریفات اداری طی شود از پیمانکار فرصت زمانی درخواست کرده ایم که اجازه بدهند این املاک را به فروش برسانیم و متاسفانه پیمانکار یک هفته بیشتر وقت نداده است!

فتوحی اظهار داشت : از کلیه مسئولان استانی و دستگاه‌های  مربوطه انتظار داریم به موضوع ورود کنند و شهرداری خرم آباد را یاری کنند که بتوانیم  پادگان ۰۷ را به مردم هدیه بدهیم.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: وضعیت مالی شهرداری خرم‌آباد در مقایسه با کلان شهرها وضعیت مناسبی ندارد انتظار داریم دستگاه ها به کمک شهرداری بیایند .
وی بیان کرد: طی روزهای آینده املاک مشخص شده را برآورد کرده و با قیمت کارشناسی به فروش می رسانیم که بتوانیم با پیمانکار ارتش به توافق برسیم.
فتوحی گفت:ترمینال حافظی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع که در یکی از مکان‌های  خوب شهر است و همچنین ۱۰ هزارو ۲۰۰ متر زمین متعلق به شهرداری در باغ فیض که به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود با پیمانکار تهاتر کنیم برای اینکه سایت ۱۵ هکتاری از شهر خرم آباد گرفته نشود و به مردم عزیز هدیه گردد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید