تاریخ: ۱۲:۵۵ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
برای پیشگیری از گرمازدگی لازم چه نکاتی را باید رعایت کنیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای پیشگیری از گرمازدگی افراد باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید بخصوص در ساعات اوج گرما اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم کوشکی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما طی روزهای آینده، افراد برای پیشگیری از گرمازدگی لازم است نکاتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به علائم گرمازدگی عنوان کرد: ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در صورت بروز گرمازدگی باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

کوشکی گفت: همچنین پیش از آن میتوان یک سری کمک های اولیه از جمله بالا نگه داشتن پاها، رفتن به یک مکان خنک، قراردادن کمپرس سرد زیر بغل و ران‌ها، آبرسانی به بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قراردادن حوله مرطوب روی پیشانی می‌تواند در بهبود فرد گرمازده کمک کننده باشد.

وی درخصوص پیشگیری از گرمازدگی بیان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است در ساعات اوج گرما( ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر) خصوصا کودکان کمتر از ۶ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال ، افراد چاق و افراد دارای بیماری مزمن تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب گردد.

کوشکی افزود: خنک نگه داشتن بدن به وسیله پوشیدن لباس مناسب(گشاد و سبک) در فصل تابستان و دوش آب ولرم، نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، مصرف غذاهای سبک و خنک، خودداری از ورزش کردن در ساعات اوج گرما و اجتناب از ماندن به مدت طولانی در معرض نور خورشید نیز از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از گرمازدگی می‌باشند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید