گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
بررسی آنتن دهی دکل های مخابراتی در مناطق کوهستانی

مهندس شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان با درمنان فرماندار شهرستان نورآباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه مهندس شمسی فراهداف و برنامه های مخابرات منطقه لرستان در سطح شهرستان را تشریح نمود و مسائل و مشکلات ارتباطی شهرستان نورآباد در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: مخابرات لرستان توانسته است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با برنامه ریزی ها و تدابیر لازم بسیاری از مشکلات را رفع وحتی روش و برنامه های لرستان نیز در سایر استانها اجرایی شود.

وی افزود: در زمان کرونا، ظرفیت اینترنت استان را ۲ تا ۲٫۵ برابر افزایش داده ایم وهیچ گونه کسری ومشکلی وجود ندارد.

شمسی فر بیان کرد: ما در شرکت مخابرات در دوبخش تکلیف داریم در حوزه های شهری موظف و موکلف به پوشش دهی اینترنت هستیم اما در روستاها تعیین کننده این تعهد؛ وزارت ارتباطات است و وزارت ارتباطات صرفا اپراتور همراه اول نیست بلکه اپراتور ایرانسل، رایتل، های وب و … را نیز تحت پوشش دارد و وزارت ارتباطات به عنوان حاکمیت ICT تعیین تکلیف می کند که کدام اپراتور کدام منطقه را تحت پوشش اینترنت قرار دهد. و برای صرفه جویی در هزینه ها وتجهیزات هر کدام از اپراتورها که مکلف به پوشش اینترنت شوند سایر اپراتورها نمی توانند خدمات دهی در آن مناطق داشته باشند.

مهندس شمسی فر همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به موضوع سرقت کابل و سیم های مخابراتی در روستاها و شهرهای استان، گفت: این مشکل در تمامی شهرها و روستاهای استان وجود دارد و همین موضوع باعث میشود تا نارضایتی نسبت به استفاده از اینترنت مخابرات استان وجود داشته باشد همچنین دهیاری ها و روستایی که در حفاری جهت زمینی کردن کابل ها بتوانند ما را یاری دهند و معارض نداشته باشیم ما کابل و تجهیزات را تامین و ارتباطات آنها را مجددا برقرار می کنیم .

?وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت : اتصال ۱۸ مرکز بهداشتی و درمانی به شبکه اینترنت ، ایجاد چند سایت تلفن همراه ، حذف مرکز مخابراتی و نصب کافوهای نوری در سطح شهرستان ، فیبر نوری مسیر نورآباد به هفت چشمه و همچنین اخذ مجوز اجرای فیبر نوری مسیر نورآباد به سرکشتی از مهم ترین پروژه های مخابراتی انجام شده و در دست اقدام در شهرستان می باشد.

در ادامه درمنان فرماندار نورآباد نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مخابرات علل الخصوص در دوران شیوع بیماری کرونا ، پیشنهادات خود را در زمینه مسائل مخابراتی از جمله انتن دهی دکل های مخابراتی در روستاهای مناطق کوهستانی و برخی از نقاط شهری با مدیر مخابرات منطقه لرستان در میان گذاشت و خواستار تسریع در پروژه های در دست اقدام در شهرستان گردید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید