گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۱۰ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
بررسی ۱۶پرونده درخواست تغییر کاربری در لرستان

مدیر امور اراضی استان لرستان از بررسی 16 پرونده درخواست تغییر کاربری در کمیسیون تبصره یک ماده یک این استان که به صورت هفتگی برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهرام میر دریکوند مدیر امور اراضی افزود: باید از تغییر کاربری اراضی و خرد شدن آن جلوگیری کنیم، چون هر تغییر کاربری امنیت غذایی ۲۲ نفر را در تهدید می‌‌کند.

وی به آگاهی مردم و نقش مؤثر آن در جلوگیری ازتغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ و آگاهی حفاظت از خاک را در بین مردم ترویج دهیم چون این اراضی و خاک سرمایه نسل آینده است و همه باید در جهت حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

میر دریکوند اذعان کرد: موافقت برای تغییر کاربری براساس نیاز و ضرورت اجرای طرح مورد درخواست در استان صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی در جهت امنیت غذایی از اهداف مهم است، باید با طرح درخواست‌ها در کمیسیون از تخریب اراضی مستعد کشاورزی جلوگیری شود.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به اینکه هرگونه تغییر کاربری نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون مربوطه است، از ساخت‌وساز غیرمجاز خودداری کنند؛ زیرا باعث تشکیل پرونده کیفری جهت اشخاص می‌شود.

مدیر امور اراضی ادامه داد : ۱۶ پرونده درسطح شهرستان های خرم آباد ،چگنی ،سلسله ،ازنا ،دورود ،رومشکان ،دلفان ،کوهدشت ،الیگودرز،بروجرد در این جلسه  با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و تقویت زنجیره های تولید و امنیت غذایی، بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است براساس تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید