گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۸ :: ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در خرم آباد

دومین جشنواره بازی های بومی _ محلی استان لرستان با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های کارگران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اردوگاه کمالوند شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد نیکو بیرانوند در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با رسانه “چی دا ” بیان داشت: پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه دومین جشنواره بازی های بومی و محلی استان لرستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اردوگاه کمالوند برگزار شد.

رئیس هیات بسکتبال کارگران استان لرستان خاطرنشان ساخت: این بازی های بومی و محلی در بین دانش آموزان ، فرهنگیان و خانواده های کارگران اجرا شد که در این جشنواره پخت انواع نان های محلی، معرفی لباس محلی مردمان لر و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف مردم لر را داشتیم ، اجرای موسیقی محلی و پخت غذاهای بومی از جمله آش از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

محمد نیکو بیرانوند گفت: دستگاه های فرهنگی استان پای کار بودند از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و معاونت فرهنگی آموزش و پرورش استان ؛ الحمدالله استقبال خیلی خوبی از این جشنواره شد و ما توانستیم در بین شرکت کنندگان، مسابقات بومی_ محلی نظیر: دال پلان، طناب کشی، هفت سنگ و سایر رشته ها را اجرا کنیم و به برگزیدگان این جشنواره جوایزی به رسم یابود اهدا نمائیم.

رئیس هیات بسکتبال کارگران استان لرستان عنوان کرد: امیدواریم در آینده به همت مسئولین و فعالین فرهنگی، شاهد تکرار اینگونه رویدادهای مهم فرهنگی در سطح شهر خرم آباد و استان لرستان باشیم .

خبر: مریم نظری

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید