گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان لرستان از برگزاری دوره های آموزش تخصصی ویژه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ولی بهاروندی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان لرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: بیش از ۳۴دوره آموزشی تخصصی با ظرفیت هر دوره ۳۰ نفربرگزار می شود.

بهاروند با بیان اینکه دوره های تخصصی سالانه برگزار می شود افزود: بیش از هزار نفر دختر و پسر در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای سطح آگاهی ،دانش علمی ،عملکرد و مهارت امدادگران، داوطلبان و جوانان در رشته های تخصصی حوزه های جستجو و نجات ، امداد بهداشت و درمان ، توانبخشی،حقوق بشردوستانه ،فعالیت‌های بشردوستانه جوانان و داوطلبان ،مدیریت و فرماندهی در سوانح می باشد .

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در پایان این دوره ها به نفرات برنده گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان اعطاء خواهد شد گفت: جمعیت هلال احمر استان لرستان آمادگی برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات برای سایرارگان ها و نهادهای برون سازمانی بر اساس اعلام نیاز آن ارگان را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به سیل مخرب و همچنین آماربالای فوت شدگان در رودخانه های استان درخواست برگزاری دوره های آموزش جستجو و نجات در محیط های آبی را داریم.

بهاروند در پایان با اشاره به اهداف حوزه آموزش و پژوهش هلال احمر اظهار کرد: ارتقای سطح دانش و مهارت اقشار مختلف جامعه در خصوص امداد و کمک های اولیه، ارتقای سطح دانش و مهارت اقشار مختلف جامعه در خصوص آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید